Největší budoucnost má maloobchodní značka Hofer

29. 8. 2016

  • Země: AT - Rakousko
  • Datum zveřejnění: 29.08.2016

Jeden rok trval průzkum rakouského trhu firmou Marketagent.com, ve kterém firma hledala značku s nejperspektivnějším budoucím výhledem. Zvítězil Hofer, Manner a rakouský Červený kříž. Do online průzkumu bylo zahrnuto více než 1 000 domácích a mezinárodních značek a zároveň se ho zúčastnilo přes 25 000 respondentů. Prvních desek příček ovládly především národní značky, světoví lídři jako Google nebo Apple tak neměli možnost se do TOP 10 probojovat. Podle jednatele společnosti Marketagent.com Thomase Schwabla sehrála hlavní roli důvěra v tradici. Ta není jediným překvapením výzkumu. První desítku obsadily převážně tradiční národní značky, které zároveň reprezentují většinu průmyslových odvětví. Důležitou roli sehrála doporučení.

 

Celý průzkum byl postaven na 15 kritériích, které zkoumaly hodnotu značky do budoucna. Mezi kritéria tak např. patřilo jasné poselství, rozpoznatelnost, relevance či udržitelnost. Kritérium "jasné poselství" ovládly nevládní neziskové organizace. Na předních místech, s velkým náskokem před ostatními, se umístil rakouský Červený kříž a Lékaři bez hranic. U "relevance" obstál na prvním místě Hofer a předběhnul tak značky jako Google nebo WhatsApp. "Tomuto kritériu dominovaly značky, které jsou spojeny s každodenními aktivitami jako nakupování, komunikace nebo práce.", dodává Schwabl. Nejvíce "rozpoznatelné značky" jsou pak ty s jasným positioningem (pozicí, kterou má značka zaujímat v představě potenciálního zákazníka). Nejlépe se umístily Lego, Manner a Milka. U kritéria "důvěryhodnost" se na přední místa dostaly opět nevládní nestátní organizace spolu s BIO značkami, jmenovitě rakouský Červený kříž, Sonnentor (BIO čaje a koření) a VKI (Spolek, který poskytuje informace spotřebitelům). Kritéria autenticita a jedinečnost přináší podobné výsledky, jasný positioning je určujícím faktorem úspěchu v této kategorii. Zde uspěly značky Sonnentor, Lego, Lékaři bez hranic, Schwedenbomben a Manner. Kategorii "emoce" ovládly sladkosti. Nejlépe uspěly tradiční značky, které jsou spojené s dětstvím. Ty působí na emoce nejvíce. Jmenovitě se jedná o Manner, Milku, Schwedenbombem a Lindt.

 

V kritériu "vnímání kvality" jasně zvítězily exkluzivní značky jako Breitling nebo Riedel. Podstatným kritériem je rovněž "ochota doporučit dále", kde se na prvním místě umístilo Lego (53,2 % respondentů by doporučilo tuto značku dalším), následováno značkou Hofer (51,6 %) a Sonnentor (48,8 %). Závěrem z průzkumu vyplynulo, že značky Denzel, Jim Beam, Johnie Walker, Puntigamer a Harley-Davidson jsou vnímány jako mužské. Zatímco značky Ellen Betrix, Carefree, Barbie a Miss Sixty jsou považovány za ženské.

 

Zdroj: Kurier.at

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade ve Vídni.

Tisknout Vaše hodnocení: