Německo: Pracovní setkání na téma Podpora železničního spojení Praha – Mnichov

18. 4. 2016 | Zdroj: Zastupitelský úřad České republiky

motiv článku - Německo: Pracovní setkání na téma Podpora železničního spojení Praha – Mnichov Dne 15. dubna 2016 se pod záštitou a v konferenčních prostorách velvyslanectví ČR v Berlíně uskutečnilo 4. pracovní setkání na podporu železničního spojení Praha – Mnichov. Akce, kterou uspořádaly společnosti České dráhy, a. s. a SŽDC s. o. společně s bavorskou zemskou vládou, se zúčastnili zástupci spolkového ministerstva dopravy a digitální infrastruktury, Německého spolkového sněmu, společnosti Deutsche Bahn AG a Ministerstva dopravy ČR.

Velvyslanec T. J. Podivínský, generální ředitel ČD, a. s. Pavel Krtek, generální ředitel SŽDC, s. o. P. Surý a vrchní vládní rada z bavorského ministerstva vnitra, stavebnictví a dopravy S. Röhrig ve svých úvodních vystoupeních vyzdvihli význam modernizace/elektrifikace a rozvoje železničních tras mezi Prahou a Mnichov, které svým stavem neodpovídají potřebám a standardům 21. století a také dynamickému rozvoji česko-německého zahraničního obchodu a intenzivním mezilidským vztahům.

Cílem akce bylo především podpořit modernizaci trati na německé straně v rámci aktuálně připravovaného investičního plánu dopravní infrastruktury do r. 2030 (plán spolkových dopravních cest).

Zatímco spojení Norimberk – Markredtwitz – Cheb – Praha zůstává v návrhu plánu spolkových dopravních cest v kategorii „naléhavá potřeba“, spojení Mnichov – Regensburg – Furth im Wald – Domažlice – Praha jsou –kvůli neukončenému projektovému zadání (stále probíhá nákladová analýza) – zařazeny pouze v kategorii „projekty potenciální potřeby“.

Jak uved velvyslanec T. J. Podivínský: „Skutečnost, že železniční koridor Mnichov – Furth i. W. – Domažlice – Praha byl zařazen do prvního návrhu plánu spolkových dopravních cest, je pouze dílčím úspěchem, dává však šanci na jeho prosazení do kategorií, které by zaručovaly, resp. umožňovaly jejich realizaci. Pevně doufám, že dojde ke zvýšení priority (kategorie „naléhavé potřeby“) koridoru přes Domažlice a Furth im Wald ve finální verzi plánu. V to samé doufáme i v případě vysokorychlostní trasy mezi Prahou a Drážďany, hlavní dopravní tepny mezi ČR a SRN, která má však přímý význam i pro česko-bavorský zahraniční obchod.“

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Berlíně (Německo).

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek