Nové dodavatele pro německou energetickou společnost Uniper pomáhá hledat CzechTrade

7. 6. 2018 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Zástupci dvou desítek českých firem se v prostorách ministerstva průmyslu a obchodu setkali s nákupčími německé energetické společnosti Uniper. Zahraniční kancelář CzechTrade z Düsseldorfu tam ve spolupráci s pražskou centrálou zorganizovala celodenní sérii schůzek, aby otevřela tuzemským dodavatelům možnost spolupracovat s důležitou německou společností.

Příležitost prosadit se jako dodavatel významné energetické společnosti působící na několika evropských trzích využili zástupci dvou desítek tuzemských firem. „Německo je pro nás velmi důležitý cílový trh. Noví velcí partneři z průmyslové oblasti jsou pro nás významnými klienty na dlouhodobou spolupráci do budoucna,“ uvedl Martin Vozňák, manažer prodeje společnosti CubeSpace vyrábějící obytné kontejnery. Z těch se staví nejen azylové domy, ale také ubytovny, mateřské školy, zázemí průmyslových objektů, elektráren, dolů nebo stavenišť.

S výsledky rozhovorů byl spokojený. „Očekávání se naplnila, dostaneme šanci zúčastnit se výběrového řízení na dodavatele modulových staveb pro zázemí jejich elektráren, na revize a podobné akce na jejich klíčových trzích. Zatím v Německu, později možná ve Velké Británii a Švédsku, což jsou pro nás také velmi zajímavé trhy. Zbývá doladit způsoby profinancování a logistiky, protože se má jednat o nájemní vztah,“ dodal Martin Vozňák a doplnil: „Jsme velmi rádi, že pro nás CzechTrade zprostředkoval možnost setkání na této bázi, aniž bychom museli složitě vyhledávat v německých databázích. Mohli jsme se potkat přímo v České republice.“

Možnost setkání se zástupci německé firmy ocenili také další účastníci. „Osobní jednání je nejsilnější disciplína každého obchodního zástupce. Díky využití některých rad a doporučení pracovníků CzechTrade jsem přijel velmi dobře připraven, což se odrazilo i na úspěšném jednání,“ ocenil Jiří Racek z obchodního oddělení společnosti Ateko. Ta projektuje technologie, v případě Uniperu jednala o systémech pro zpracování ropy a zemního plynu.

Osvědčený nástroj

Podle ministerstva průmyslu a obchodu jsou podobné akce velmi přínosné. „Proexportní nástroj ‚Sourcing day‘ je velice osvědčený. Velice se nám vyplatilo organizovat ho s obchodními skupinami z Velké Británie, Německa a dalších zemí. Máme možnost obchodním partnerům na jednom místě a v koncentrovaném čase poskytnout maximum informací obecného charakteru i úzce specializovaných, potkat se s potenciálními dodavateli. Je to ohromná úspora času,“ vysvětlil náměstek ministra průmyslu a obchodu Vladimír Bärtl a doplnil: „V tomto ohledu má CzechTrade naši silnou podporu.“

S výsledky jednání byli spokojení i představitelé německé společnosti. „Přijeli jsme sem rozšířit dodavatelskou základnu pro naše klíčové aktivity v Německu, Velké Británii a ve Švédsku. Je obtížné hledat firmy prostřednictvím telefonu, emailů, proto je pro nás osobní kontakt naprosto nenahraditelný,“ zdůraznil nákupčí Uniperu Benkt Lie a navázal: „Akce je velmi profesionálně zorganizovaná, firmy jsou velmi dobře připravené. Možnost potkat se s náměstkem ministra průmyslu a obchodu ukazuje, jak je pro vás tato akce důležitá“.

Společnost Uniper se v lednu 2016 oddělila od německého energetického gigantu E.ON a zahrnuje jeho aktivity v oblasti konvenční výroby elektřiny a obchodů s elektřinou. Firma zaměstnává téměř 12 tisíc lidí a její roční obrat činí víc než 1,7 miliardy eur. Nejdůležitějšími trhy jsou pro ni kromě Německa zejména Velká Británie a Švédsko, aktivity má celkem ve více než 40 zemích světa.

České firmy nabízely svoje výrobky a služby v oblastech jako jsou inženýrské stavby, elektrické motory a generátory, vodní turbíny, ventily a armatury pro elektrárny, stavební a demoliční práce a podobně. Po vyhodnocení jednotlivých nabídek budou němečtí nákupčí s perspektivními dodavateli dále jednat v příštích měsících.

Pečlivá příprava se vyplatí

Příprava podobného setkání trvá tři až čtyři měsíce. „Na CzechTradu se snažíme aktivně kontaktovat nákupní centrály významných firem nejenom v energetice, ale i ve strojírenství, maloobchodu a dalších odvětvích. To, jestli zorganizujeme podobnou akci, závisí na zájmu a ochotě německých firem hledat dodavatele v České republice. Poté musíme přesvědčit české firmy, že má smysl ucházet se o jednání s německou společností,“ popisuje ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade v Düsseldorfu Adam Jareš.

Tuzemští dodavatelé se představují nákupčím poměrně podrobným dodavatelským profilem, kdy musí zadat klíčové údaje o své firmě. „Nejenom o počtu zaměstnanců, obratu, ale i referencích, certifikacích, technologických schopnostech. Na základě tohoto profilu si nákupčí vybírají dodavatele, kteří jsou pro ně zajímaví. O tuto akci se ucházelo více než padesát českých firem, nakonec si nákupčí vybrali zhruba dvacet firem pro osobní jednání,“ doplnil Adam Jareš.

Zájem o pobočku v Mnichově

Podobné akce dělají také zahraniční kanceláře CzechTrade ze Švédska, Velké Británie, Španělska a dalších zemí. V současnosti se připravuje také jednání o zakázkách pro Peru. Přesto Německo hraje v této oblasti klíčovou úlohu. „Není tajemstvím, že německý průmysl je úzce provázán s českým průmyslem. Dlouhodobě se snažíme v globálních řetězcích dostat více nahoru a provázanost s Německem nám v tom hodně pomáhá. To, že máme detailní znalost německého průmyslu, je určující pro to, abychom mohli pracovat na třetích trzích,“ zdůrazňuje Vladimír Bärtl.

Dalibor Dostál

Tisknout Vaše hodnocení:

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek