Nový projekt Žijeme v zahraničí.cz začal sloužit malým a středním firmám

26. 11. 2012 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Zbrusu nová služba Žijeme v zahraničí.cz je určena malým a středním firmám, které si chtějí bez zbytečné byrokracie usnadnit vstup na mezinárodní trhy. Tento originální projekt totiž dává českým podnikatelům k dispozici jedinečnou síť kontaktů, která jim pomůže efektivně prověřit exportní příležitosti či posílit jejich stávající obchodní pozici v zahraničí. Služba současně nabízí českým občanům žijících v cizině zajímavou možnost k novému druhu podnikání či přivýdělku. Službu Žijeme v zahraničí.cz zaštítil Tomáš Dub, náměstek ministra zahraničních věcí.

Zbrusu nová služba Žijeme v zahraničí.cz je určena malým a středním firmám, které si chtějí bez zbytečné byrokracie usnadnit vstup na mezinárodní trhy. Tento originální projekt totiž dává českým podnikatelům k dispozici jedinečnou síť kontaktů, která jim pomůže efektivně prověřit exportní příležitosti či posílit jejich stávající obchodní pozici v zahraničí. Služba současně nabízí českým občanům žijících v cizině zajímavou možnost k novému druhu podnikání či přivýdělku. Službu Žijeme v zahraničí.cz zaštítil Tomáš Dub, náměstek ministra zahraničních věcí.

Základní podstata projektu

„Projekt Žijeme v zahraničí.cz je nové a dosud nerealizované proexportní řešení. Prostřednictvím jedinečné sítě „ekonomicky zajímavých kontaktů" na krajany pomáhá naše služba tuzemským firmám bořit řadu exportních bariér. Díky takto získaným kontaktům se pak podnikatelé snáze vypořádají například s nedostatkem obchodních styků na lokální úrovni, s neznalostí místního jazyka u netradičních destinací, nízkou informovaností o ekonomickém potenciálu dané země a podobně," říká ředitelka projektu Jana Bábíková. „Jak ukazují výsledky průzkumu, nedostatek lokálních kontaktů považuje za problém 67,2 % dotázaných firem," dodává Miloš Rybáček ze společnosti IBRS, která šetření realizovala.

Co projekt přinese českým firmám

Firmy, které mají o službu zájem, se mohou zaregistrovat na webu www.zijemevzahranici.cz. Obratem dostanou možnost prezentovat svoji společnost a exportní produkty Čechům či lidem s českými kořeny v zahraničí. „Během velmi krátké doby můžete obdržet přehled o stávající konkurenci, rozeslat své nabídky přímo v dané zemi lokální poštou, telefonicky kontaktovat potenciální zákazníky či zřídit a dohodnout správu vašeho e-shopu v dané zemi. Zahraniční kontakty můžete do budoucna využít pro provizní prodej nebo založení společné firmy v zahraničí. To vše rychle, snadno, efektivně a v češtině," přibližuje proexportní potenciál projektu Žijeme v zahraničí.cz ředitelka Jana Bábíková.

Co projekt přinese krajanům v cizině

Projekt Žijeme v zahraničí.cz využijí i lidé žijící v cizině, kteří mají zájem nabídnout své služby českým exportérům. V zahraničí žije dlouhodobě zhruba 200 tisíc Čechů, kterým projekt nabízí odrazový můstek k rozvoji podnikání nebo přivýdělku. Po snadné a rychlé registraci si následně vyberou služby dle jednotlivých kategorií, které by chtěli poskytovat. „Jde například o servis v oblasti překladů, administrativy, pomoc při organizaci zahraničních veletrhů, zajišťování průzkumů trhu nebo spolupráci při zakládání obchodního zastoupení v zahraničí," vyjmenovává ředitelka projektu Žijeme v zahraničí.cz Jana Bábíková některé z nabízených možností.

Záštita náměstka ministra zahraničních věcí

Projekt Žijeme v zahraničí.cz vznikl pod záštitou Ing. Tomáše Duba, náměstka ministra zahraničních věcí, do jehož kompetence patří mimo jiné i ekonomická diplomacie. „Jsem přesvědčen, že tento projekt je velice důležitý pro rozvoj a podporu českého exportu a expanzi na zahraniční trhy. Portál Žijeme v zahraničí.cz  bude jistě také dobrým pomocníkem našim občanům, firmám ale i krajanům dlouhodobě žijících mimo Českou republiku," říká Ing. Tomáš Dub.

Službu oceňují také první české exportní firmy. „Projekt se mi velice líbí, něco takového na trhu dosud chybělo. České instituce a úřady se sice snaží vstupy a fungování českých firem v zahraničí podporovat, ale často je to podpora spíše symbolická. Byznys si všichni musíme udělat sami. A tento projekt k tomu může výrazně pomoci. Navíc se jedná o jednoduché a přímé řešení , které oceňuji," říká Ing. Pavel Janeček, generální ředitel společnosti Karma Český Brod, která je tradičním českým výrobcem a vývozcem.

Redakčně zpracováno z podkladových materiálů společnosti ASPEN.PR s.r.o.

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek