Exportní Meeting Point se těšil velkému zájmu podnikatelů

18. 2. 2016 | Zdroj: BusinessInfo.cz

motiv článku - Exportní Meeting Point se těšil velkému zájmu podnikatelů Tradiční únorový Meeting Point agentury CzechTrade navštívily stovky českých podnikatelů. Třídenního maratonu jednání se zúčastnilo 350 zástupců firem a 49 vedoucích zahraničních kanceláří.

Ve srovnání s loňskou účastí přišlo letos do pražského hotelu Ambassador Zlatá husa ve dnech 16. až 18. února o 100 podnikatelů více.

Pořadatel, agentura CzechTrade, musela pro velký zájem akci prodloužit o jeden den. Třetí den probíhala jednání se 35 zahraničními zástupci agentury, o jejichž teritorium byl mezi českými exportéry největší zájem. Mezi nimi nechyběli pracovníci v lednu otevřené zahraniční kanceláře v Singapuru a kanceláří jejichž otevření proběhne během letošního roku – kanceláře v indickém Bangalore a čínském Kantonu.

Kromě pracovníků CzechTrade byli firmám k dispozici i specialisté Klientského centra pro export, které je společnou aktivitou ministerstva průmyslu a obchodu, ministerstva zahraničních věcí a státní agentury. Letošní novinkou byl stánek konzultanta, který zabezpečuje akce typu Sourcing Days. O tato organizovaná setkání s nákupčími ze zahraničí je ze strany českých podnikatelů stále větší hlad.

Velký zájem měli vývozci o konzultaci například s vedoucím egyptské kanceláře CzechTrade Tamerem El-Sibaiem. O zemi na Nilu se zajímaly zejména firmy z oblasti potravinářství a energetiky. „Země je závislá zejména na importu kukuřice, masa, sójových bobů i některých druhů zeleniny. Potenciál je také v cukrovinkách, v oblasti zdravé a dětské výživy nebo cereálií. Egypt je dokonce největším světovým importérem pšenice,“ informoval El-Sibai. Egypt chce podle něj také zlepšit energetickou infrastrukturu, protože zemi trápí časté výpadky elektřiny.

Individuální půlhodinová jednání poskytla prostor pro konzultace vývozních plánů, problémů či výměny informací o konkrétních trzích a aktuálních obchodních příležitostech. Firmy na Meeting Pointech oceňují především možnost navázání osobního kontaktu s pracovníkem CzechTrade. Výrazně to usnadní a zefektivní budoucí on-line komunikaci při realizaci konkrétních zakázech ve prospěch firem.

„Chtěl bych vám poděkovat za možnost zúčastnit se Meeting Pointu. Byl jsem na všech dohodnutých schůzkách a jednání pro mne byla velkým přínosem. Ve zvolených zemích jsem získal záchytné body, které využiji pro navázání spolupráce s budoucími zákazníky,“ uvedl například Petr Zouhar ze společnosti KOVO Zouhar.

Video z únorového Meeting Pointu:

 

Tisknout Vaše hodnocení:

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek