Obrat brazilského e-commerce v loňském vzrostl o 26 %

27. 3. 2015

  • Země: Brazílie
  • Datum zveřejnění: 26.03.2015
  • Zdroj: Convergencia Digital

ilustrační obrázekBrazilští prodejci přes internet mají důvod k oslavě. E-commerce vydělal 43 miliard BRL v roce 2014 a vzrostl tak o 26 % ve srovnání s rokem 2013, kdy obrat činil asi 34 miliard BRL. Společnosti Conversion analyzovala více než 100 milionů návštěv za posledních 12 měsíců.

E-commerce vygeneroval více než 136 milionů objednávek v loňském roce, s průměrnou hodnotou 316 BRL  za nákup. Pan Diego Ivo, generální ředitel firmy Conversion, uvádí jako jeden z faktorů úspěchu e-commerce dobré nákupní výsledky během svátků a slevových akcí, například Den matek, Black Friday a Vánoce. Jen na Black Friday, například elektronické transakce překonaly 1 miliardy BRL za jediný den.

Nejvíce se prodalo v těchto pěti kategoriích: cestování a cestovní ruch s 15 %, domácí spotřebiče s 14 %, následuje IT 11 %, kosmetika a parfémy s 10 % a elektronika s 10 %. Nejvíce nákupů se uskutečnilo ve státech São Paulo, Rio de Janeiro, Minas Gerais, Rio Grande do Sul a Paraná.

Koncentrace nákupů
Stát São Paulo měl 50 % z celkových objednávek, což představuje 45 % z objemu transakcí v celkové předpokládané výši 19,3 mld. BRL. Ve státě Rio de Janeiro se nakoupilo přes internet za 6,2 mld. BRL a v Minas Gerais za 4,1 mld. BRL. Dohromady tyto tři státy představovaly 69 % tržeb.

Vyhledávače a nákupy přes mobilní telefon
V roce 2014 došlo k nárůstu o 200 % v přístupech na stránky on-line obchodů přes mobilní telefony a tablety. Tento typ návštěvníků činil 20 % všech přístupů, ale na druhou stranu, jen 10 % z tržeb.

Brazilský spotřebitel si před nákupem rád dělá na internetu průzkum trhu. 58 % tržeb se uskutečnilo poté, co kupující zadal dotaz do vyhledávačů jako Google, Yahoo! nebo Bing. 55 % konverzí bylo přes neplacené odkazy.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Sao Paulu.

Tisknout Vaše hodnocení: