On-line platby v Brazílii

28. 1. 2015

  • Země: Brazílie
  • Datum zveřejnění: 23.01.2015

V Brazílii, 76 % dospělých vlastní platební kartu a spolu s vyšším podílem elektronických plateb, vytváří ideální příležitost pro mezinárodní společnosti vstoupit na tento trh s více než 200 miliony obyvatel.                    

V on-line platbách v Brazílii dominují kreditní karty a obdoba faktury tzv. „Boleto Bancário“, což dohromady uhradí více než 93 % všech on-line nákupů v Brazílii. 

Kreditní karty jsou hlavní způsob platby pro 69 % Brazilců. Je však důležité rozlišovat mezi národními a mezinárodními kreditními kartami. Národní karty, představující téměř polovinu nákupů a mohou být zpracovávány pouze v brazilském realech (BRL). Mezinárodní kreditní karty mohou zpracovat jak zahraniční, tak domácí měnu. Ale vzhledem k tomu, že přístup k mezinárodní kreditní kartě má pouze 20 % z brazilských kupujících, tento způsob platby má omezený dosah.graf

Cielo (dříve VisaNet) a Rede (dříve Redecard), které zpracovávají výhradně transakce karetních asociací Visa a MasterCard, dominují brazilskému obchodnímu trhu.  Získaly 50 %, respektive 32 % z objemů plateb kreditní kartou. Pět nových společností (Elavon, First Data, Global Payments, Santander, Stone), nyní vstupujících na trh, nutí konkurenty ke snížení poplatků za zpracování plateb a ke zlepšení použitých technologií.

Přestože kreditní karty jsou stále preferovaný platební způsob, Boleto Bancário, platební ústřižek, „faktura / složenka“, vydaná prostřednictvím banky, je hlavní alternativní způsob platby pro zákazníky, kteří nakupují online. Boleto funguje jako platba v hotovosti, která umožňuje zákazníkům, jenž nemají kreditní kartu nebo nejsou schopni provést úspěšné inkaso, nakoupit on-line. 4 z 10 zákazníků, kteří nemají bankovní účet, uskutečnili on-line nákup díky tomuto způsobu platby.

Touto formou platby je uskutečněno kolem 24 % všech on-line nákupů, přičemž u transakcí s vyšší hodnotou tomu tak je až u 37 % transakcí. S ohledem na to, že Boleto se zaměřuje na zcela novou část trhu, tento způsob platby nekonkuruje možnosti platbě kreditní kartou. Používá se, například, na 100 % plateb B2B v Brazílii, protože umožňuje společnostem vyhnout se nákladným bankovním poplatkům za převody.

Protože Boleto i národní kreditní karty mohou být zpracovávány pouze v BRL a představují většinu trhu, stalo se klíčovým pro mezinárodní obchodníky najít způsoby, jak nabídnout své produkty a služby v BRL.

Brazilská vláda podporuje vyšší standard kvality v brazilském platebním průmyslu pomocí přísnější regulace. V roce 2013 začala vymezovat právní a regulační rámec nejdříve předpisem MP 615/13 a později zákonem 12.865/13, jež nyní definuje, jak centrální banka Brazílie upravuje autorizaci transakce, provoz, správu a poskytování platebních služeb pro všechny platební instituce v zemi.

grafBrazílie má velmi svébytný platební profil a pochopení místních, zejména bezhotovostních platebních metod v e-commerce je klíčové. Obchodníci by měli také zohlednit unikátní nákupní chování Brazilců s nezanedbatelnou preferencí pro splátkový prodej a odpovídajícím způsobem tomu přizpůsobit platební možnosti.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Sao Paulo.

 

 

Tisknout Vaše hodnocení: