Plán rozvoje izraelské železniční dopravy do roku 2040

30. 8. 2017

  • Země: IL - Izrael
  • Datum zveřejnění: 30.08.2017

Státní společnost Israel Railways prezentovala svůj strategický plán rozvoje na roky 2018 až 2040. Tvůrci strategie opravdu nešetřili a naplánovali celkové výdaje ve výši 123,6 mld. šekelů (cca 34 mld. USD), z toho 94,8 mld. na rozšíření infrastruktury, 19,2 mld. na vozový park a 9,6 mld. na údržbu. Rozvoj železniční přepravy osob i zboží byl v minulých desetiletích opravdu velmi zanedbán, síť je stále převážně jednokolejná a není elektrifikovaná. Plánuje se proto mimo jiné navýšení počtu železničních stanic z 68 na 120 a délky železniční tratě z 1 230 km na 2 572 km. Hlavní metropolitní oblasti by měly být spojeny rychlodráhou, která umožní expresním vlakům cestovat rychlostí až 250 km/h. Cílem je zvýšit podíl veřejné železniční dopravy z 3 % na 8 % do roku 2040.

Prvním dokončeným projektem odpovídající této strategii je nové spojení mezi Tel Avivem a Jeruzalémem, které od dubna 2018 zkrátí cestovní čas na 28 minut. Ve výhledu je propojení severu (Kiryat Shmona) s jihem (přístav Eilat). Za vším ale jsou jako vždy peníze a rozhodovat o rozpočtu se bude na Ministerstvu dopravy a posléze i vládě, kam materiál po připomínkách teprve přijde. V každém případě se ale jedná o zajímavou šanci i pro české firmy.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Tel Avivu.
Zdroj: Globes, Haaretz

 

Souborové přílohy

Tisknout Vaše hodnocení: