Plzeňský ležák vyhrál v korejské televizní soutěži

31. 3. 2015 | Zdroj: BusinessInfo.cz

V Koreji roste obliba českého piva. Pomohlo tomu i vítězství v televizní soutěži, v níž český ležák z Plzeňského Prazdroje porazil jedenáct konkurenčních pivních značek.

Jižní Korea si je blízká s Českem mimo jiné v tom, že i Korejci mají velmi rádi pivo. Na tamější trh už zkusila vstoupit většina velkých českých pivních značek. Prestiži českého piva přitom nedávno pomohlo vítězství lídra českých pivovarů Plzeňského Prazdroje v televizní soutěži dvanácti světových značek.

Plzeňské pivo bodovalo hlavně chutí.Triumf přišel v loňském roce 2014 v pořadu Complain Zero na stanici MBC, jednom ze tří hlavních korejských televizních kanálů. Světové i korejské značky piva prošly v pořadu dvojitým testem. Hodnotila je pětice nezávislých odborníků - jeden sládek, jeden someliér, dále vysokoškolský odborník, pivní znalec a šéfkuchař. Ti koštovali piva naslepo. „Aby se minimalizovalo riziko subjektivního úsudku hodnotitelů, prošla testovaná piva navíc také vyhodnocením za pomoci nejmodernějších elektronických přístrojů," uvádí Václav Berka, starší obchodní sládek Plzeňského Prazdroje.

Po důkladném prověřování označili odborníci jako vítěze plzeňský ležák. V celkovém hodnocení českého piva vyzdvihla porota především jeho aroma a vytříbené chuťové spojení kvalitních odrůd ječmene a chmele.

V televizním pořadu Complain Zero se produkty oblíbené na jihokorejském trhu hodnotí pravidelně. V testu piv uspěl Plzeňský Prazdroj s ležákem Pilsner Urquell před značkami Heineken, Stella, San Miquel, Kirin, Samuel Adams a pěti dalšími pivy domácí korejské výroby.

Rekordní rok pro ležák

Pro Plzeňský Prazdroj je to dvojnásob cenné vítězství, protože se pro něj začíná stávat Korejská republika důležitým odbytištěm. Například jen v roce 2013 vzrostl meziročně export značky Pilsner Urquell do Jižní Koreje o plných 55 procent na 13 tisíc hektolitrů. Z hlediska vývozu plzeňského ležáku je Jižní Korea v desítce největších odběratelů. Nejdůležitějšími exportními trhy zůstávají pro plzeňský pivovar Německo, Slovensko a Spojené státy.

V loňském roce 2014 celkový vývoz piva v Plzeňském Prazdroji meziročně vzrostl o 4,5 procenta a překonal hranici 10 milionů hektolitrů. Tento růst byl tažen především právě tradičními pivy, mezi nimiž zaznamenal prémiový ležák Pilsner Urquell rekordní rok. Celkový prodej tohoto piva doma i v zahraničí překonal poprvé ve více než 170 let trvající historii plzeňského pivovaru hranici dvou milionů hektolitrů.

Zlatavý mok v Koreji

Jako první přišlo v novodobé éře na korejský trh již v devadesátých letech minulého století pivo BrouCzech z Nové Paky. Pak dorazil budějovický Budvar, jihlavská značka Ježek nebo náchodský Primátor, který se prodával v řetězci českých restaurací Castle Praha. Obchodní útok na korejské milovníky zlatavého moku završil v posledních čtyřech letech příchod velkých značek, jako jsou Gambrinus nebo Velkopopovický Kozel.

Pivo zabalené do české vlajky

Pivo Max Czech Special HopZajímavou promoakci na tradici českého pivovarnictví připravila loni v roce 2014 česká ambasáda v Soulu. Spolu s jihokorejskou společností HiteJinro uvedla na tamější trh limitovanou edici piva nazvanou Max Czech Special Hop, které je vyrobeno z českého chmele Saaz. Pivo se prodávalo v plechovkách vyvedených přímo v trikoloře, která odkazuje k barvám české vlajky.

Vstup tohoto piva na trh byl doprovázen reklamou v podání jednoho z nejvýznamnějších korejských herců Ha Jung-woa. Reklama a úspěch piva současně otevřely prostor pro úspěšný export českého chmele na jihokorejský trh. Design plechovky ve formě české vlajky navíc pomohl dále šířit povědomí o Česku. Společnost HiteJinro, která pivo prodávala, je mimo jiné největším světovým výrobcem nápoje sodžu. Tento tradiční korejský alkohol se vyrábí z rýže.


Převzato z časopisu E15 Český export, přílohy divize Euro E15, vycházející ve spolupráci s agenturou CzechTrade. Autor článku: Tomáš Stingl

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek