Po letech krize roste v Itálii spotřeba alkoholických nápojů

25. 3. 2014

  • Země: Itálie
  • Datum zveřejnění: 21.03.2014
  • Zdroj: Beverfood com

Pozitivní rok 2013 zaznamenaly likéry v italském maloobchodě. Kategorie, která zahrnuje Amari (hořké likéry), Chine a Fernet, uzavřela loňský rok v objemu prodejů na hodnotě 9.378.000 kg, což představuje 1% nárůst oproti roku 2012. Nárůst v peněžním vyjádření je +1,3 %, a to na úrovni 125.733.000 euro.

ilustrační obrázekCo se týče dané kategorie, italský trh se vyznačuje dvěma trendy. Jeden je downgranding, který je znatelný v kanále discount (+8,8 % objemu) a zaznamenává se především u private label produktů. Zde se jedná především o strategii nejnižší ceny a průměrná cena likéru prodávaného v discount kanále je poloviční oproti italskému průměru. Na druhé straně italský trh zaznamenává růst v distribuci hypermarketů (+3,2 %) a supermarketů (+2,4 %), kde se jedná především o prodej likérů velkých a známých značek.

Z geografického pohledu je nejdůležitějším teritoriem jih Itálie (zde se prodá 35 % veškerých likérů v oběhu) a kde prodeje rostly v loňském roce o +5,1 %.

Zpracovala Ivana Třosková, zahraniční zastoupení MPO v Miláně.

Tisknout Vaše hodnocení: