Podpora designu měla úspěch, chystá se další projekt

31. 3. 2015 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Na 60 malých a středních firem v roce 2014 zlepšilo design svých výrobků díky projektu Design pro konkurenceschopnost. Na rok 2015 se chystá jeho pokračování.

Firma Dyntar vylepšila své sauny díky spolupráci s designérkou Janou ČernouProexportní agentura CzechTrade v roce 2014 pokračovala v podpoře českých firem, které chtějí zlepšit nebo vytvořit zcela nový design svých výrobků. Finanční podpory projektu Design pro konkurenceschopnost 2013-2014 využilo celkem 60 výrobců.

V rámci projektu pomohla agentura malým a středním podnikům, které inovovaly design svých výrobků, přispěla k propagaci českého průmyslového designu v zahraničí a připravila několik seminářů, v nichž měly české firmy příležitost rozšířit si znalosti v oblasti design managementu. V současné době CzechTrade vyjednává podmínky pro navazující projekt Design 2 v rámci připravovaného Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost.

Na obrázku je sauna firmy Dyntar, která vylepšila své výrobky díky spolupráci s designérkou Janou Černou.

„Mnoho malých a středních podniků si neuvědomuje význam kvalitního designu výrobku a považuje služby designéra za zbytečný výdaj. Design je ale významným nástrojem inovačních a úspěšných firem. Agentura CzechTrade umožňuje využít tento potenciál také malým a středním podnikatelům, kteří tak zvyšují konkurenceschopnost svých výrobků v zahraničí. V tuto chvíli připravujeme pro české firmy navazující projekt Design 2," říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.

Projekt pomohl svítilně pro potápěče

Přínos projektu oceňují zástupci českých firem. „Vývoj jednoho výrobku přijde zhruba na půl milionu korun a jeho uvedení do sériové výroby trvá někdy i déle než rok. To jsou pro malou firmu obrovské náklady, proto jsme možnost přihlásit se do projektu Design pro konkurenceschopnost 2013-2014 uvítali," říká Pavel Říha, zakladatel a majitel společnosti Aton, která podporu využila k vývoji svítilny pro potápěče. Projekt Design pro konkurenceschopnost českému výrobci umožnil upevnit jeho pozici na trhu moderních typů svítilen.

V Adresáři designérů jsou i Slováci a Nizozemci

V rámci projektu vznikl i na podnět zástupců Evropské komise Adresář designérů, který aktuálně nabízí 115 aktivních profilů průmyslových a produktových designérů z České republiky, Slovenska a Nizozemska, mezi nimiž mohou české firmy vybírat. Společnosti a designéři se díky projektu mohli představit také v zahraničí, v roce 2014 konkrétně na akcích Maison & Objet Paris a Blickfang Wien, kde se prostřednictvím společných expozic prezentovalo celkem 11 firem a designérů z oblasti nábytkářského, sklářského a bižuterního průmyslu.

Další částí projektu bylo vzdělávání českých firem v oblasti design managementu. V roce 2014 proběhly v Praze a Brně odborné semináře na téma Průmyslový design jako součást komplexního brandingu. Téměř 90 zástupců z řad malých a středních výrobců se díky projektu mohlo seznámit s designem jako trumfem, který jim umožní zvítězit nad konkurencí.

Pro Lenku Zdobinskou, jednatelku firmy Blažek Glass, byl seminář motivací k zahájení spolupráce s profesionálem: „S vytipovaným designérem jsme již v kontaktu a na nezbytnou úvodní analýzu designu, zahrnující také rozbor trendů, navržení strategie a tři konkrétní návrhy, využijeme podporu z projektu Design pro konkurenceschopnost agentury CzechTrade,“ uvedla podnikatelka.

Adresář designérů: www.designers-database.eu/cz

Převzato z časopisu E15 Český export, přílohy divize Euro E15, vycházející ve spolupráci s agenturou CzechTrade.

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek