Poradna: Firemní data nad zlato

15. 9. 2016 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Můžou mi zákaznická data pomoci zvyšovat zisk? A pokud ano, tak jak? Helena C., Hradec Králové

Data o zákaznících jsou obecně nejdůležitější částí jakéhokoliv byznysu. Je to poklad, který by si měla střežit každá firma a každý obchodník. Není důležité data jen posbírat a uchovat, ale především je udržovat aktuální.

Když v reálném čase můžete pozorovat, zda u zákazníka třeba roste meziročně zisk, máte mnohem větší šanci mu prodat další produkt či službu. Rovněž je užitečné mít aktuální informace o tom, zda nový či potenciální zákazník svůj byznys rozšiřuje například formou nové pobočky nebo ho přesouvá do jiného regionu.

Trh se v dnešní době už nesoustředí pouze na „lov” nových klientů, naučili jsme se i pečovat o ty stávající a vyhledávat u nich další možnosti.

Dosáhnout toho, abyste měli k dispozici stále aktuální data, lze několika způsoby. Buď máte zcela nadstandardní vztahy se zákazníky a víte přesně, kdy se u nich co změnilo, nebo se o sledování firemních dat postarají moderní IT technologie. Ty umějí nejen udržovat data klientů vždy aktuální, ale zároveň poskytují daleko širší možnosti, například přehlednou interpretaci informací o zisku z účetních závěrek. Lze tak zjistit, zda se dané firmě daří, kdy roste, a to jak obratově, tak i například z hlediska počtu zaměstnanců. U každého subjektu je možno mimo jiné rozkrýt podrobné vazby, prohlédnout si jeho vývoj, zjistit, zda uzavřel smlouvu s veřejnou správou, a mnoho dalšího.

Další možností využití chytrých dat v podnikání je napojení domovské webové stránky na platformy, které sledují a identifikují její návštěvníky. V dnešní době se dá snadno zjistit, jaká konkrétní firma nebo osoba přišla na váš web a co je na něm zaujalo. Tyto systémy dokonce umějí doplnit i konkrétní ověřené kontakty na návštěvníky webu. V praxi pak obchodník namísto volání na „slepá“ čísla a neidentifikované kontakty sáhne do systému, kde má k dispozici konkrétní leady. Systém dokáže i zjistit, jaké stránky a jak dlouho byly daným kontaktem navštíveny, vyhledá si osobu v databázi a té volá již jako identifikovanému kontaktu s potenciálním zájem o vaše produkty. Rozdíl v efektivitě je značný.

Převzato z časopisu Profit. Autor odpovědi: Tomáš Berger, CEO, Imper.cz

Tisknout Vaše hodnocení:

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek