Poradna: Má nějaký smysl pravidelně aktualizovat firemní webovou prezentaci?

Má nějaký smysl pravidelně aktualizovat firemní webovou prezentaci?
Petr B., Brno



V České republice má webové stránky více než 82 procent firem s deseti a více zaměstnanci. Poněkud horší je situace u živnostníků, kdy webovou prezentaci využívá zhruba 70 procent z nich. V ČR je přitom 50 procent firemních webových stránek neaktuálních, respektive poslední aktivita se na nich projevila více než před rokem. A to je špatně. Takový web postupně zestárne, a už vůbec neplní činnost, pro kterou byl stvořen – nepřináší nové zakázky.

Pokud firmy nevědí, jak se o technické zázemí webu starat, je pro ně složité se k nim přihlašovat a neorientují se v něm, je pro ně lepší využít některou z volně dostupných služeb tvorby profesionálních webových stránek. Ta za ně natrvalo vyřeší technickou stránku věci, pomůže s formou prezentace a zajistí snadný přístup do správy obsahu.

Mnohé firmy význam aktuálního obsahu ve vztahu k návštěvníkovi stále podceňují. Weby, které vykazují tuto neaktivitu vyšší než tři měsíce, ztrácejí na své popularitě a jsou hůře dohledatelné – tudíž pro zákazníka obtížněji k nalezení. Kvalitní web, který zákazník po pár vteřinách neopustí, by přitom měl klást důraz jak na obsah, tak na formu.

Při tvorbě nových stránek jsou zvláště drobnější podnikatelé často limitováni finančně. Pro ně je proto výhodnější sáhnout po předem připravených šablonách firemních stránek, které jsou přizpůsobené pro různá podnikatelská odvětví. Majitelé firem díky tomu nemusejí zdlouhavě vyhledávat různé druhy nabídek, porovnávat poptávky a řešit, jakou funkcionalitu potřebují. Tyto systémy ve standardu nabízejí použití vlastní domény, obsah bez reklam, moderní design i předem připravený obsah. Technickou podporu zajišťuje provozovatel a podnikatelé tak nemusejí trávit čas řešením provozních problémů webu a mohou se soustředit více na jeho obsah.

Převzato z časopisu Profit. Autor článku: Ondřej Kratěna, CEO společnosti Webnode

Doporučujeme