Prezentační akce Czech Beer & Love Mayfest v Číně

10. 5. 2016 | Zdroj: Generální konzulát České republiky

Ve dnech od 6. do 10. května 2016 se v centru Šanghaje, v Jing’An parku, uskutečnila prezentační akce „Czech Beer & Love Mayfest“ (nebo také „Český kulturní týden“). Na festivalu, který pořádal GK Šanghaj ve spolupráci s agenturou CzechTourism, se představilo 11 českých společností a 4 čínské cestovní kanceláře se specializací na Česko a produkty svatební turistiky.

Mayfest slavnostně otevřeli ministr zemědělství ČR M. Jurečka, VZÚ Peking B. Kopecký, VGK Šanghaj R. Krpač a prezident ŠKODA China A.Hafemann. Během zahajovacího pátečního odpoledne a víkendu nabídl první český street fest v Šanghaji přes dvě desítky kulturních představení a vystoupení od klasické české hudby, tradiční cimbálovky, módní přehlídky firmy AlpinePro, promítání Krtečka, až po revival české pop music v podání Čechů žijících v Šanghaji.

Velký zájem o akci vzbudila i přítomnost bývalého moderátora pořadu „Day Day Up“ Ou Diho na slavnostním zahájení jako čestného ambasadora akce. Loňská květnová svatba čínské celebrity v Lobkowiczkém paláci Pražského hradu patřila v Číně k nejsledovanějším pasážím show Hunan TV o ČR.

České společnosti se během pěti dnů na Mayfestu prezentovaly se svými produkty, určenými k prodeji i prezentaci. Mezi pivovary byly zastoupeny jak společnosti, které již na čínském trhu působí (Budějovický Budvar, Černá Hora, Litovel), tak i firmy, jež do Číny plánují významně expandovat teprve v průběhu letošního roku (Lobkowicz, Plzeňský Prazdroj).

Během slavnostního zahájení pak VGK Šanghaj R. Krpač vytočil na pódiu první sudový Plzeňský Prazdroj v Číně s připomenutím Plzně jako místa, odkud pochází dnes nejrozšířenější typ piva a dále též symbolicky v rámci uvedení značky Pilsner Urquell na čínský trh. Plzeňský Prazdroj zde zatím působí spíše omezeně a nabízí pouze balené pivo, masivnější přítomnost v Číně plánuje poté, co budou vyřešeny náležitosti spojené s probíhající fúzí světových pivovarnických gigantů.

Návštěvníci Mayfestu měli příležitost si zakoupit nejen uvedené značky piv, ale i další česká piva, která spadají do zmiňovaných pivovarnických skupin (např. Velen, TAS, Zubr anebo Konrád).

Na festivalu se dále prezentovala společnost Karlovarské minerální vody, a to se značkou Mattoni, která je již dostupná v místní maloobchodní síti. Na stánku nechyběla ani Magnesia a další balené vody, např. ovocné minerálky. Tradiční české produkty a občerstvení nabídla restaurace Krajánek v Šanghaji, která je exkluzivním distributorem piva Konrád v Číně. České potraviny na Mayfestu rovněž reprezentovaly Marlenka a Vinařství Ludwig.

Svůj stánek na akci měla i česká společnost Alpine Pro, patřící mezi přední prodejce sportovních oděvů v Číně; vůdčí postavení si drží zejména v segmentu zimního a lyžařského oblečení. Olympijské kolekce Alpine Pro, zimní i letní, předvedla společnost během sobotní módní přehlídky, která byla jednou z nejnavštěvovanějších akcí street festivalu.

Společnost Botanicus, jejíž značka je oblíbená zejména u čínských turistů navštěvujících Prahu, nabízela produkty tradiční bio kosmetiky a dárkové předměty. Z českých cestovních agentur byla na akci zastoupena Wedding Diamond Agency z oblasti svatební turistiky a také agentura Lily Madonna profesionálního svatebního fotografa. Návštěvníci akce měli možnost se vyfotografovat pod rozkvetlou třešní, která na festivalu připomínala oblíbenou českou májovou tradici.

Nabídku zájezdů do ČR doplnilo i zastoupení čtyř čínských cestovních kanceláří, včetně těch nejznámějších jako Spring Tours či Travelzen. Společnost China Eastern, která na konci letošního června zahájí přímý let ze Šanghaje do Prahy, pak využila možnost promítání prezentačního videa na LED display na pódiu. Obdobným způsobem se na Mayfestu uvedla i společnost ŠKODA, generální partner akce, a to vystavením nejnovějšího modelu Superb a promítáním reklamních spotů.

České firmy na Czech Beer & Love Mayfest

  • Budějovický Budvar: Budějovický Budvar a pivní speciály
  • Černá Hora: Černá Hora, Velen, TAS, pivní speciály
  • Lobkowicz: Lobkowicz, Zubr
  • Vinařství Ludwig: bílá a červená vína Ludwig
  • Karlovarské minerální vody: Mattoni, Magnesia, ochucené minerální vody
  • Česká restaurace Krajánek: občerstvení, pivo Konrád
  • ASEAN International: Litovel, Marlenka
  • Botanicus: bio kosmetika
  • Wedding Diamond Agency: svatební turistika
  • Lily Madonna: profesionální svatební fotografie
  • Alpine Pro: sport a outdoor oděvy
  • + 4 čínské cestovní agentury se specializací na ČR

Pro zhruba 3000 návštěvníků, kteří akci navštívili jen během zahajovacího dne a navazujícího víkendu, bylo připraveno téměř dvacet kulturních představení reprezentujících jak tradiční, tak i současnou českou kulturu. Na pódiu tak vystoupila za velkého ohlasu diváků i medií česká cimbálová skupina Baranica; mimořádný úspěch měla i kapela „Little Prague Band“ Čechů žijících v Šanghaji, která zahrála a zazpívala hity české pop music (Lucie, Aneta Langerová, Elán ad.).

Klasickou českou hudbu přednesl klavírista společnosti Petrof (Vltava, Humoreska) a kvartet čínských studentů (flétna, housle, violoncello, saxofon) pod vedením české pedagožky Clary Novakové vyučující na Suzhou University of Music. Mezi nejoblíbenější hudební vystoupení patřila i hra na kytaru a zpět slovenského studenta v Šanghaji Tomáše Hlinky, který zazpíval české a čínské písničky v doprovodu s čínským kytaristou. Moderní pojetí Humoresky prezentovala česká punková houslistka působící v Šanghaji Zina Blahušová, jež svým vystoupením zaujala i v loňském pořadu „Day Day Up“.

Nejmladším návštěvníkům a rodinám s dětmi nabídl festival promítání původních epizod Krtečka; řadu diváků přitáhla i módní přehlídka olympijských kolekcí společnosti Alpine Pro a sestřih nejsledovanějších pasáží z loňského vysílání „Day Day Up“. Mnoho návštěvníků i médií upoutala na akci promítaná fotografie prezidentů M. Zemana a Xi Jinpinga, kdy si připíjejí plzeňským pivem v zahradách Strahovského kláštera při návštěvě čínského prezidenta v Praze.

Mayfest byl realizován díky finančním příspěvkům generálních partnerů akce, společností ŠKODA China a CEFC. Kromě další finanční participace ze strany agentury CzechTourism a českých firem, které se částečně podílely na úhradě svých stánků, sponzorsky přispěly i společnosti Lasvit a šanghajská firma Little Huia. Některé společnosti přispěly nefinančně, např. věcnými dary (Plzeňský Prazdroj,Plzeňský kraj, Petrof, Alpine Pro, Caesar Crystal Bohemiae, Česká filharmonie a Smíšená česko-čínská komora vzájemné spolupráce – autorská práva na Krtečka).

První český street fest v Šanghaji, na kterém se představily české společnosti a cestovní kanceláře, navázal na úspěch loňských Českých dnů v Šanghaji, avšak rozsahem aktivit, návštěvností a mimořádným mediálním pokrytím je v mnoha ohledech překonal. Akci jen za prvních 2,5 dne navštívilo přibližně 3000 návštěvníků; o Mayfestu referovalo téměř 30 novinových článků.

Ze strany českých firem zaznívala pozitivní hodnocení akce, některé společnosti měly poprvé příležitost oslovit v Číně tak rozsáhlý počet zákazníků. Festival byl zároveň ideální příležitostí po prezentaci české kultury – současné, ale i české klasiky (klavírní koncert Petrof). Velký úspěch měla ta představení, kde se představily smíšené ensembly – duo českých a čínských kytarových skladeb anebo kapela „Little Prague Band“ Čechů žijících v Šanghaji společně s čínským hráčem na bicí.

Nejbližší významnou událostí, kdy se v Šanghaji opět představí česká kultura, bude „Pražský týden v Šanghaji“ na konci října. V plánu je výstava k 700. výročí narození Karla IV. a cesty „českého Marco Pola“ do Číny – Odorika z Pordenone. V tomto termínu vystoupí znovu v Šanghaji i Česká filharmonie a uskuteční se veletrh hudebních nástrojů s oficiální účastí MPO ČR.

Informace poskytnuta Generálním konzulátem České republiky v Šanghaji (Čína).

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek