Projekt NOVUMM pomáhá českým firmám pronikat na zahraniční trhy

5. 4. 2017 | Zdroj: CzechTrade

Snadnější cesta českých podniků na zahraniční trhy. To je cíl projektu státní agentury na podporu exportu CzechTrade s názvem NOVUMM. CzechTrade nedávno podpořil účast tuzemských firem na mezinárodním odborném veletrhu IWA Outdoor Classics 2017 v Německu.

Veletrhu se díky CzechTrade zúčastnilo 19 společností z řad malých a středních podniků, pro které je zmíněný projekt výhradně určen.

„Německo je pro české firmy velmi atraktivní trh, který nabízí mnoho obchodních příležitostí, a export do této země již několik let roste. V rámci projektu NOVUMM chceme malým a středním podnikům usnadnit vstup na zahraniční trhy, který může být mnohdy velmi komplikovaný,“ shrnuje generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.

„Díky možnosti vystavovat na zahraničních veletrzích, kterou jim náš projekt pomáhá zprostředkovat, mohou firmy snadněji získat nové obchodní příležitosti a kontakty,“ dodává.

Zásluhou agentury a projektu NOVUMM je malým a středním mimopražským podnikům poskytována podpora až do výše 80 tisíc korun.

Firmy nicméně od CzechTrade nezískávají přímo peněžní prostředky, ale služby za zvýhodněných podmínek. Jednou z podmínek účasti je také participace firem na nákladech spojených s realizací expozice. Na evropských veletrzích je tento podíl minimálně 50 %, na veletrzích konaných mimo Evropu 30 %.

Veletrh přilákal desítky tisíc lidí

V pořadí již 44. ročník předního mezinárodního odborného veletrhu loveckých zbraní a střeleckého sportu, outdoorové výbavy a bezpečnostní výstroje IWA Outdoor Classics 2017 v březnu přilákal do Norimberku přes 49 000 návštěvníků z řad odborné veřejnosti.

Svou nabídku jim kromě zmíněných devatenácti firem představilo dalších 32 českých podniků. Celkově se veletrhu zúčastnilo 1 500 vystavovatelů.

„Účast naší společnosti měla na veletrhu skvělý ohlas. O produkty projevili zájem partneři z většiny evropských zemí. První kusy jsme již rozeslali a obchodní dohody připravujeme. Je dobré vědět, že zákazníci mají o produkty vyráběné v České republice zájem. Ke konečnému úspěchu přispěla  právě i podpora ze strany agentury CzechTrade,“ říká Tomáš Byrtus ze společnosti Triton Team.

Dalším z vystavovatelů, který využil zvýhodněné služby projektu NOVUMM, byla společnost ALSA PRO. „Letošní účast na veletrhu IWA Outdoor Classics pro nás byla již čtvrtá v řadě. Velkým přínosem každého ročníku je navázání osobních kontaktů se stávajícími i potenciálními zákazníky. Každý rok si z výstavy odvážíme spoustu nových obchodních příležitostí a zkušeností, které jsou velmi důležité nejen pro další rozvoj firmy, ale i pro nás osobně. Neméně důležité je také zviditelnění naší společnosti na trhu,“ hodnotí účast firmy na veletrhu Naděžda Marcinková. 

Do projektu NOVUMM bude v příštím roce zařazen i další ročník veletrhu, IWA Outdoor Classics 2018. Zájemci o účast, kteří splňují kritéria projektu, se mohou hlásit již nyní a žádat o poskytnutí zvýhodněné služby.

Více informací k podmínkám účasti v projektu najdete na stránkách agentury CzechTrade.

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek