Průzkum PwC: Dvě třetiny českých firem umožní práci z domova

29. 3. 2016 | Zdroj: BusinessInfo.cz

motiv článku - Průzkum PwC: Dvě třetiny českých firem umožní práci z domova Dvě třetiny českých firem dovolí svým zaměstnancům, jejichž povaha práce to umožňuje, pracovat z místa, které si sami zvolí. Dokonce je v tom podporují zaváděním nejmodernějších technologií, které práci na dálku umožňují. Ukázal to průzkum poradenské společnosti PwC ČR mezi více než stovkou šéfů nejvýznamnějších tuzemských firem.

„Práce na dálku začíná být trendem v celém vyspělém světě a české firmy se snaží nezůstávat pozadu. Ve své podstatě jde o vzdálenou komunikaci a spolupráci v reálném čase pomocí moderních informačních technologií. Nejde tedy jen o práci z domova, ale například i od zákazníka, z oblíbené kavárny či z vlaku,“ vysvětluje Andrea Linhartová Palánová, odborník na řízení lidských zdrojů ze společnosti PwC ČR.

Práce z domova má mnohé výhody, ovšem nemusí být vhodná pro každého. Aby byla práce z domova či na dálku efektivní, je třeba dodržet několik zásad:

  • Mít kvalitní a rychlé připojení k internetu, výkonný počítač nebo tablet a email.
  • Mít bezpečné vzdálené připojení k firemním datům a dodržovat pravidla pro bezpečnou práci s daty.
  • Mít alespoň středně pokročilou znalost práce s počítačem.
  • Mít sebedisciplinu a motivaci, nenechat se snadno rozptylovat, být zodpovědný a dodržovat domluvené termíny, dokázat samostatně pracovat.
  • Mít vhodné místo na práci, např. domácí pracovnu, nebo jiné klidné místo.

„Ne každému zaměstnanci tak práce na dálku vyhovuje a stejně tak ne každý manažer umí řídit a motivovat svůj tým na dálku. Ideální kandidát na práci na dálku nejen dokáže ovládat výborně moderní informační technologie, ale má silnou vnitřní motivaci, je samostatný a dokáže si potřebné informace ke své práci sám dohledat. Pracuje rychle a plní své úkoly včas, umí plánovat dopředu a efektivně si organizuje čas. Zároveň nemá potřebu být neustále v kolektivu,“ říká Andrea Linhartová Palánová.

Jaké hrozí nástrahy práce na dálku?

  • Technologické: selhání techniky, výpadek internetu, výpadek proudu, nefunkční hardware či software, zabezpečení dat pro vzdálený přístup
  • Lidské: komunikace a nastavení očekávání, chybějící fyzický kontakt s kolegy v týmu, neochota se přizpůsobit, řízení a motivace vzdáleného týmu, nedůvěra, nastavení úkolů a systému hodnocení a odměňování, znalost zákoníku práce, motivace a samostatnost, sebedisciplina jednotlivců

„Největším rizikem práce z domova paradoxně není to, že by se zaměstnanec flákal, ale spíše to, že mu budou chybět potřebné informace nebo že nebude v kontaktu s týmem či nadřízeným. Stále významnější otázkou je také bezpečnost přenosu dat, která si se zaměstnavatelem vyměňuje. Samostatnou kapitolou je pak oddělení osobního a pracovního života. Zaměstnanec si musí doma zorganizovat prostor pro práci a nastavit pravidla pro rodinu tak, aby je respektovala,“ dodává Andrea Linhartová Palánová.

Redakčně upravená tisková zpráva PwC

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek