První Vánoce po krizi, vrací se touha po dárcích

4. 12. 2015

  • Země: Itálie
  • Datum zveřejnění: 03.12.2015

Italové se po několikaleté krizi opět staví na nohy, vypovídá o tom předvánoční průzkum.

„Po sedmi letech krize bude tento rok o Vánocích konečně panovat pozitivní nálada, a to díky nárůstu spotřeby,“ tvrdí kancelář Confcommercio podle svých předvánočních průzkumů. Italové by letos za své dárky měli utratit 166 euro na hlavu, tedy o 5 % více než minulý rok (kdy byly výdaje na dárky zhruba 158 euro); přesto jsou však tyto výdaje oproti roku 2009 o 30 % nižší. Podle Confcommercio je tedy Itálie na dobré cestě, ta však bude ale ještě dlouhá.

Z více než 30 miliard euro, které jsou k dispozici ze třináctých platů, by mělo být zhruba 10 miliard utraceno za vánoční dárky, tedy o 200 milionů více než minulý rok. Podle výzkumů Confcommercio se vrací Itálie opět „do normálu“, vypovídá o tom jak spokojenost zákazníků, tak větší spotřeba za dárky. Podle Mariana Belli, ředitele kanceláře Confcommercio, nemají ani nedávné teroristické úroky v Paříži vliv na chování či důvěru spotřebitelů, ani na HDP. Třinácté platy letos vzrostly o 1,2 % oproti roku 2014 a o 8,5 % oproti roku 2008 (z 31,1 na 31,5 miliard euro). 

Zdroj: Confcommercio
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Miláně.

 

Tisknout Vaše hodnocení: