Rekordní hodnota exportu polských potravin prostřednictvím obchodních sítí

21. 1. 2013

  • Země: Polsko
  • Datum zveřejnění: 21.01.2013
  • Zdroj: Velvyslanectví Polské republiky v Praze

ilustrační obrázekV roce 2012 hodnota exportu polských potravin prostřednictvím obchodních sítí zaznamenala rekordní výsledek, který činil 5 mld. PLN (30 mld. CZK). Jedná se o dvojnásobnou hodnotu exportu za poslední tři roky. Zároveň roste podíl obchodních sítí na celkovém exportu polských potravin, který je odhadován na více než 17 mld. EUR a činí 7 % (meziroční růst o 1 p.b.).

Jedním z největších exportérů polských potravin je Tesco – v roce 2012 síť exportovala potraviny v hodnotě 1,7 mld. PLN, hlavně do Velké Británie. Došlo také k růstu vývozu potravin jiných obchodních sítí. Mezi ně patří např. Lidl, který polské výrobky posílá do České republiky, Rumunska, Bulharska, Chorvatska, Slovinska a Maďarska. Stále většími exportéry jsou také sítě Biedronka, Kaufland, Carrefour nebo Auchan. 

Růst poptávky po potravinách z Polska potvrzují také polští výrobci. Podle nich zahraniční zákazníci oceňují vysokou kvalitu polských výrobků a jejich rozumnou cenu.

Meziroční růst exportu potravin prostřednictvím obchodních sítí činí 30 %. Polské potraviny jsou levnější oproti západoevropským výrobkům o 10 – 20 %.

Zdroj: Portál oddělení propagace obchodu a investic Velvyslanectví Polské Republiky v Praze, www.forsal.pl.

Zpracoval kolektiv pracovníků obchodní mise MPO ve Varšavě.

Tisknout Vaše hodnocení: