S výstavbou námořní infrastruktury to myslí Indonésie vážně

15. 4. 2016

  • Země: Indonésie
  • Datum zveřejnění: 12.04.2016

ilustrační obrázekPrvním skutečně výrazným příkladem, že indonéská vláda bude investovat do rozvoje infrastruktury, jak sama dlouhodobě prohlašovala, je nově otevřený námořní přístav Wasior Port ve Wandamba Bay v Západní Papui. Před pár dny ho slavnostně inauguroval indonéský prezident Joko Widodo. Indonésie, jako největší souostroví na světě, ležící ve strategicky důležité oblasti světového ekonomického rozvoje Jihovýchodní Asie, má vizi se stát námořní osou globálního obchodu.

Právě jedním z kroků k tomuto plánu bylo otevření tohoto námořního přístavu, který splňuje všechny požadované standardy a bude tedy moci plně využívat námořní spojení s největšími indonéskými přístavy: Tanjung Priok – Jakarta a Tanjung Perak – Surabaya.

Jenom za minulý rok se podařilo vládě vybudovat, obnovit či zdokonalit 27 námořních přístavů.  V této chvíli se plánují podobné projekty výstavby či obnovy u dalších 68 námořních přístavů, hlavně na Maluku, East Nusa Tenggara, Papua a Sulawesi.

S předpokládaným progresem v této oblasti, vláda očekává, že námořní sektor bude ročně generovat až USD 329 mld. Z této potencionální částky bude připadat USD 32 mld. na rybolov, USD 56 mld. - pobřežní obchod, USD 40 mld. - biotechnologie, USD 2 mld. – námořní turistika, USD 21 mld. – ropný průmysl a USD 20 mld. na samotnou námořní dopravu.

Indonéský námořní sektor, podporovaný vládními investicemi do infrastruktury, je na dobré cestě se stát atraktivní pro budoucí investory s hlediska výnosnosti navazujících průmyslových odvětví.

Zdroj: EIBN, Jakarta Post.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Jakartě.

Tisknout Vaše hodnocení: