Škoda lídrem v prodeji nových automobilů v Polsku v roce 2012

4. 2. 2013

  • Země: Polsko
  • Datum zveřejnění: 31.01.2013
  • Zdroj: Velvyslanectví Polské republiky v Praze

ilustrační obrázekČeská automobilová značka Škoda se pošesté stala lídrem v prodeji nových automobilů na polském trhu. První místo v tomto ohledu český výrobce automobilu získal již dříve v letech 2005, 2006, 2009, 2010 a 2011.

V roce 2012 bylo na polském trhu registrováno 32 182 kusů těchto českých automobilů a Škoda tak získala 1. místo v prodeji nových aut v Polsku. Výrobce se nachází na pozici lídra již počtvrté v řadě. Jeho podíl na polském automobilovém trhu v roce 2012 činil 11,89 %. Tento výsledek mu zaručil převahu nad značkou Volskwagen, druhým největším výrobcem.

Modelem, který se v Polsku prodává nejlépe, je Octavia. V roce 2012 bylo na polském trhu  registrováno 15 635 kusů těchto automobilů. V březnu letošního roku bude v Polsku uvedená nová generace Octavie.

 

Značka

Prodej 2012 (ks)

Prodej 2011 (ks)

Změna  

(%)

Podíl na trhu 2012 (%)

Podíl na trhu 2011 (%)

Škoda

32 182

32 406

-0,69 %

11,89 %

11,79 %

Volkswagen

22 640

19 480

16,22 %

8,37 %

7,09 %

Toyota

19 854

18 865

5,24 %

7,34 %

6,86 %

Opel

19 083

21 492

-11,21 %

7,05 %

7,82 %

Ford

16 788

23 062

-27,20

6,20 %

8,39 %

Hyundai

15 281

14 121

8,21 %

5,65 %

5,14 %

Kia

15 137

12 735

18,86 %

5,59 %

4,63 %

Nissan

13 377

13 923

-3,92 %

4,94 %

5,07 %

Renault

12 961

16 317

-20,57 %

4,79 %

5,94 %

Fiat

12 684

17 492

-27,49 %

4,69 %

6,37 %

 

 

 

 

 

Trh

270 587

274 807

-1,54 %

100 %

100 %

Zdroj: Portál oddělení propagace obchodu a investic Velvyslanectví Polské Republiky v Praze, www.superauto24.se.pl.

Zpracoval kolektiv pracovníků obchodní mise MPO ve Varšavě.

Tisknout Vaše hodnocení: