Škoda otevřela novou prodejnu a posiluje na švédském trhu osobních automobilů

26. 8. 2016 | Zdroj: Ministerstvo zahraničních věcí (MZV)

motiv článku - Škoda otevřela novou prodejnu a posiluje na švédském trhu osobních automobilů

Koncern Škoda otevřel 25. srpna 2016 novou prodejnu ve Švédsku. Jedná se o nejmodernější prodejnu svého druhu v celém Švédsku a vychází z nového korporátního designu. Prodejna se nachází na severním předměstí Stockholmu v Upplands Väsby a stala se tak pátou prodejnou ve Stockholmu a celkově 70. prodejnou v zemi.

K investici do zcela moderní a designově náročně prodejny koncern vedla především silná poptávka ve Švédsku a ambice dosáhnout 5% podílu na švédském trhu motorových vozidel. Nová prodejna by měla prodávat 650 nových vozů měsíčně. V roce 2015 Škoda prodala ve Švédsku 1024 nových vozů, čímž se stala s 4,52% podílem na trhu sedmou nejsilnější značkou. Ve Švédsku jasně dominují Volvo (19,57 %); a VW (15,05 %) a teprve s velkým odstupem následují Toyota (6,13 %), BMW (5,83 %) a Audi (5,82 %), Kia (5,17 %) a Škoda.

Generální manažer Škoda Sverige Anders Bergman při otevření nové prodejny vyjádřil přesvědčení, že se s novou prodejnou podaří Škodě 5% hranice dosáhnout. V letošním roce se tak patrně ještě nestane, byť k 31. 7. 2016 Škoda prodala o 5,46 % vozů více než v témže období roku 2015.

Nejprodávanějšími modely ve Švédsku v roce 2015 byly Octavia (36,4 %), Fabia (25,6 %), Superb (10,5 %) a Yeti (10,4 %). S novým modelem Superbu stouply v roce 2016 prudce jeho prodeje, a to až o 88 % (meziroční srovnání k 31. 7. 2016). Škoda Sverige očekává, že s novým Kodiaqem, prvním velkým SUV koncernu na místním trhu uspěje.

Více informací na webu MZV ČR.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky ve Stockholmu (Švédsko). Autor: Jan Buben, zástupce velvyslance.

Tisknout Vaše hodnocení:

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek