SMAU 2015

6. 11. 2015

  • Země: Itálie
  • Datum zveřejnění: 05.11.2015

Ilustrační obrázekProběhl 52. ročník veletrhu SMAU - veletrhu inovací a technologií. Akce se konala ve Fiera Milano City od 21. – 23. října, tedy tři dny, které byly věnovány digitálnímu vysílání, italským společnostem, veřejné správě a zejména start-upům!

Zúčastnilo se ji více než 450 společností a více než 70 300 investorů, kteří měli zájem o objevování inovativního státního ekosystému. Dále zde bylo organizováno více než 300 workshopů nejznámějšími odborníky v daném sektoru. Cílem tohoto ročníku bylo představit nová řešení, podporovat setkání mezi dodavateli a podporovat B2B. Početná, a to jak z kvalitativního, tak i z kvantitativního hlediska, byla přítomnost firem a institucí z italského území. Tyto firmy ukázaly celý výzkumný systém v Kampánii, v oblasti vyspělých technologií a veřejno-soukromých laboratoří, spolu s investicemi do ultra-širokopásmového rozvoje.

Oblastí špičkových technologií (DTA), vytvořených působením Ministerstva školství a regionu Kampánie, je šest a působí ve strategických oblastech investic: DAC (oblast letectví a kosmonautiky), STRESS (eko-udržitelné stavebnictví), Databenc (kulturní dědictví), Campania Bioscience (biotechnologie), Smart Power System (energie), Dattilo (doprava a logistika). K těmto se přidala i oblast technologií materiálů, IMAST. Veřejno-soukromých laboratoří nyní existuje 8. K těmto 8 můžeme přidat ještě dalších 13: Ritam (materiály pro letecký a kosmický průmysl), Ehealthnet (ICT pro zdravotnictví), Top-in (ICT pro telekomunikace a senzory), Temotec (ICT pro kulturní dědictví), Biochamp (materiály pro zdravotnictví), Atena - Fuel Cell Lab (energie), Marte (doprava a logistika), M2Q (potraviny), Marea (materiály pro zemědělsko-potravinářský průmysl), Bio.cam (biotechnologie), Most (doprava), Idrica (životní prostředí), Sorriso (materiály pro zdravotnictví).

Akce se zúčastnilo více než 500 podniků, z čehož bylo více než 400 malých a středních podniků. U stánku regionu Kampánie byly vyhlášeny výsledky velkého ultra-širokopásmového projektu. Kampánie se stala prvním italském regionem, který dokončil program na realizaci sítě z nové generace optických vláken a pomohl tedy k dosažení cílů Digitální agendy pro Evropu. Celková investice byla více než 175 milionů eur, z čehož 118 milionů bylo z evropských veřejných fondů a 57 milionů od Telecom Italia. Na projektu se podílelo 16 průmyslových oblastí s více než 1400 kancelářemi PA, s 275 zdravotnickými zařízeními a 562 školami.

Zdroj: Fiera Milano SpA
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Miláně.

Tisknout Vaše hodnocení: