Štiky českého byznysu: Drtivá většina firem čeká růst tržeb

15. 6. 2016 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Rekordní růst české ekonomiky. Dobrá zpráva pro tuzemské firmy, jejichž převážná většina očekává v roce 2016 zvýšení tržeb. V červnu zahájený 13. ročník ekonomického žebříčku Štiky českého byznysu má odhalit ty nejúspěšnější podniky s mimořádnou růstovou dynamikou. Výsledky budou vyhlášeny na podzim.

štiky-čbŽebříček každoročně vyhodnocuje ekonomické výsledky firem a oceňuje podniky na celorepublikové i krajské úrovni.

Kromě dynamiky firem se hodnotí také ukazatele likvidity a ziskovosti. „Metodika žebříčku umožní odhalit typické firemní štiky, které jsou rychlé a pružné, ale zároveň fungují i jako spolehlivý obchodní partner schopný dostát svým závazkům,“ vyhlašují pořadatelé z agentury Helas.

Unikátem Štik českého byznysu je to, že se firmy do soutěže aktivně nepřihlašují. Porotci vycházejí z toho, že mají podnikatelé povinnost zveřejňovat finanční výslkedky v Obchodním rejstříku.

„Tyto informace používáme jako základ pro výpočet souhrnného ekonomického indexu. Žebříček Štiky českého byznysu si klade za cíl zviditelnit úspěšné, dravé, zdravé a transparentní společnosti, přičemž je logické, že samotný žebříček používá při hodnocení měřitelné ekonomické údaje,“ vysvětluje obchodní ředitel Coface Czech, která je zakladatelem soutěžního klání, Pavel Schweiner.

Co firmy nejvíc pálí? Nedostatek lidí

„Vodafone podporuje dobré nápady, podnikatele a úspěšné podniky už řadu let, a proto jsme rádi, že se můžeme podílet na takovém úspěšném projektu, jako jsou Štiky českého byznysu,“  doplňuje Renata Pazourková, National Sales Manager firmy Vodafone, jež je generálním partnerem soutěže.

Česká ekonomika loni narostla o více než čtyři procenta a patřila v Evropské unii k premiantům. A tuzemskému hospodářství se daří i letos. „Čtyři z pěti tuzemských firem letos podle průzkumu PwC mezi jejich šéfy očekávají, že jim porostou tržby. Za největší hrozbu považují nedostatek lidí. Čtvrtina tuzemských firem plánuje letos měnit způsob výroby tak, aby byl méně náročný na lidské zdroje,“ prozrazuje jeden z porotců Zenon Folwarczny z poradenské společnosti PwC ČR.

 Soutěžní kategorie 13. ročníku

  • Štiky českého byznysu v kategorii celorepublikových výsledků - oceněna jedna společnost
  • Štiky českého byznysu v kategorii krajských výsledků - vyhlášeno 1. až 3. místo v každém kraji
  • Cena poroty Česká štika - vyhlášen jeden vítěz v rámci celé republiky

 

Helena Kohoutová z pořádající Agentury Helas dodává: „Zásadní význam podnikání vidíme v soustavné práci na hodnotě firmy. Tím, že poskytnete Vaši hodnotu druhým, posílíte i tu svoji vlastní. Úspěšní lidé vidí svojí firmu a svůj život vždy o krok v před. Mají představu a vizi.“ K tomu, aby firma dlouhodobě prosperovala, je podle jejích slov třeba přidat ještě další manažerské zásady, které mají na hodnotu podniku přímý dopad.

„Je třeba se soustředit na růst tržeb a úsporu nákladů, investovat do majetku a  vést rozumně kapitálové náklady, dále optimalizovat kapitálovou strukturu v rámci financování, zvládat řídit rizika a přehledně vést a řídit pracovní týmy a spolupracovat s odborníky. Nedílnou součástí je to, jak dlouho firma na trhu působí, jaký má podíl na trhu a jak je vidět a slyšet,“ upozorňuje Helena Kohoutová. A právě takové podniky by měly na podzim sbírat vavříny.

Kritéria hodnocení:

Žebříček zdůrazňuje pouze ekonomické výsledky firem. Kombinuje pohled růstový s pohledem finanční stability, a vytváří tudíž prostředí pro objektivní srovnání úspěchů firem napříč odvětvími. Hodnocené období zahrnuje poslední tři roky (aktuálně tedy období let 2013–2015), přičemž jednotlivé roky mají rozdílnou váhu: nejaktuálnější rok má váhu nejvyšší. Obrat musí být vždy vyšší než 10 milionů eur ročně. Z hodnocení jsou vyřazeni ti, na něž je aktuálně podán návrh na insolvenci či společnosti, jež mají problémy se solventností. V ekonomickém žebříčku také nejsou hodnoceny firmy s některými specifickými formami podnikání (finanční společnosti, zbrojovky a firmy zabývající se výrobou a distribucí paliv, sázkové kanceláře a firmy zabývající se hazardem). Velikost společnosti nehraje roli.

 

Podrobnější informace o soutěži najdete na stránkách www.stiky.cz.

Redakčně upravená tisková zpráva agentury Helas

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek