Toalety v USA musejí být připraveny i na zemětřesení

7. 10. 2015 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Znojemská továrna společnosti Laufen CZ dodává do USA keramické klozety, které musejí vyhovovat speciálním americkým požadavkům. Mají například jiný systém splachování, v některých oblastech se musí zohlednit riziko zemětřesení, uvádí generální ředitel společnosti Ladislav Dvořák.

Ladislav Dvořák, Laufen CZCo do Spojených států vyvážíte?
Jde o různé výrobky značky Laufen v celkové hodně nad tři miliony dolarů ročně. Jsou to produkty, které jsou z 50 procent vyrobeny v České republice a ze zbylých 50 procent v sesterských závodech. Na americkém trhu je zájem především o keramické klozety, jejichž design je potřeba přizpůsobit nárokům zdejších koupelen a specifickým technickým požadavkům.

Měli jste nějaké prestižní klienty?
Toalety Laufen byly instalovány například v luxusním newyorském mrakodrapu rezidenčního typu pro privátní klientelu 56 Leonard Street, NYC. Jedná se o jeden z nejdražších rezidenčních projektů v tomto městě, do kterého Laufen dodal klozety vyrobené přímo ve Znojmě.

A co značka Jika?
Ta se chystá začít vyvážet na americký trh v příštím roce. V současnosti se dokončuje ověřování výrobků tak, aby vyhovovaly americkým normám. Předpokládáme, že tam Jika co do objemu exportu předčí značku Laufen.

Jak certifikace pro americký trh vypadají?
Naše výrobky přizpůsobujeme požadavkům amerických instalatérských firem. To zahrnuje zohlednění norem a technických specifikací amerických klozetů. Odlišné jsou například systémy splachování, vzdálenost sifonu od zdi, průměr splachovací roury či zvláštní opatření pro případ zemětřesení v exponovaných lokalitách.

Dalšími požadavky jsou například baterie bez obsahu olova nebo počítání rozměrů v palcích. V sortimentu nábytku je upřednostňována jeho podpora na nohách před nábytkem ukotveným ve zdi. Z pohledu celních opatření se na americkém trhu nepotýkáme s žádnými bariérami.

V současnosti je přetížena námořní doprava do USA. Dopadlo to i na vás?
V lednu 2015 jsme otevřeli distribuční centrum a optimalizujeme náklady na dopravu a zpracování dodávek. Protože jsme začínali bez distribuční historie, museli jsme přijmout ceny, které stanovili tamější dopravci. V příštím roce 2016 už budeme mít větší manévrovací prostor pro vyjednávání o cenách.

Ekonomika USA je silně importně orientovaná a po posílení kurzu dolaru došlo ke zlevnění dovozů. Přístavní kapacity na obou pobřežích oceánu proto byly značně přetíženy a výrobci nemohli dovážet. Momentálně se potýkáme se zpožděními v horizontu dvou až čtyř týdnů, která vznikají v přístavech na východním pobřeží Spojených států. Jsou zapříčiněna značným počtem připlouvajících lodí, u nichž přístavy nestíhají zajistit vykládku zboží.

Při exportu do Kanady zase připravujeme fakturaci v kanadských dolarech, jelikož zákazníci z této země požadují platbu v místní měně.

TOP 5 odlišností, s nimiž se Laufen v USA potýká

  • Počítání rozměrů v palcích versus metrický systém
  • Používání faxu pro objednávky a vystavování faktur
  • Američané upřednostňují platby šeky před bankovními převody
  • Toalety mají velkou nádrž na vodu, a je proto vyšší hladina zbytkové vody v klozetech
  • Je požadováno uzpůsobení roury proti vysmeknutí při zemětřesení.

Laufen CZ

Společnost vyrábí běžnou i uměleckou luxusní koupelnovou keramiku. Své výrobky ze 70 procent vyváží do mnoha zemí světa od Spojených států až po Novou Guineu. V Česku má hlavní výrobní závod ve Znojmě, další výrobna je v Bechyni. Firma je součástí nadnárodní skupiny se zázemím ve Švýcarsku a ve Španělsku. Distribuuje také výrobky pod značkou Jika nebo Roca.


Převzato z časopisu E15 Český export, přílohy divize Euro E15, vycházející ve spolupráci s agenturou CzechTrade a Ministerstva zahraničních věcí ČR. Autor článku: TOS

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek