Ukrajinský trh má dle agentury CzechTrade pro české exportéry zajímavý potenciál

15. 6. 2017 | Zdroj: CzechTrade

Podle agentury pro podporu exportu CzechTrade nabízí ukrajinský trh stále více příležitostí pro české exportéry. Potvrzují to i výsledky jednání, které proběhlo 7. června mezi ministrem průmyslu a obchodu Jiřím Havlíčkem a ukrajinskou vicepremiérkou pro evropskou a euroatlantickou integraci Ivanou Klympušovou-Cincadzeovou v Kyjevě.

Jednání se uskutečnilo v době, kdy je ekonomická situace na Ukrajině poměrně stabilizovaná. Ukrajinské hospodářství zažilo v roce 2016 po dvou letech nárůst a rovněž se zastavilo znehodnocování hřivny.

„Zlepšující se ekonomická situace na Ukrajině nabízí českým exportérům příležitosti v mnoha odvětvích. Ukrajinská strana má zájem o spolupráci v oblasti zemědělství i letectví, stejně tak jako o dodávky českých technologií a zařízení pro modernizaci tepelných elektráren, plynárenství či o spolupráci v oblasti energetické činnosti, úspor energie a obnovitelných zdrojů," říká o ukrajinském trhu generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.

Bilance vzájemného obchodu mezi Českou republikou a Ukrajinou je dlouhodobě výrazně aktivní, přičemž ČR je devátým největším vývozcem na ukrajinský trh z členských zemí EU. Agentura CzechTrade během loňského roku zaregistrovala výrazný nárůst obchodních příležitostí pro české exportéry v oblasti zemědělství i dodávek úsporných technologií a zařízení pro průmysl a komunální sektor.

V současnosti působí na ukrajinském trhu s různou formou zastoupení přes 200 českých podniků. Patří mezi ně, kromě tradičních aktérů jako Škoda JS či Škoda Mladá Boleslav, i řada dalších firem z oblasti strojírenství, veterinářství, úsporných technologií i zdravotnictví.

Právě na rostoucí zájem podniků o ukrajinské zdravotnictví dokázala v nedávné době rychle zareagovat zahraniční kancelář agentury CzechTrade, která v návaznosti na něj uspořádala českou expozici na mezinárodní výstavě International Medical Forum. Obdobně reagovala i na rostoucí poptávku tamního agrárního sektoru po technice a know-how a již potřetí zorganizovala stánek na zemědělském veletrhu AgroAnimalShow.

Mimo to pomáhá ukrajinské zastoupení agentury CzechTrade českým firmám také s překonáním tamních politických a makroekonomických překážek. Kancelář konkrétně dokáže například získat informace o potenciálním ukrajinském partnerovi či poradit s interpretací ukrajinských legislativních změn a usnesení.

CzechTrade je agentura na podporu exportu, řízená Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb.

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek