Úspěchy a ambice značky Škoda v Norsku

28. 2. 2017 | Zdroj: Ministerstvo zahraničních věcí (MZV)

motiv článku - Úspěchy a ambice značky Škoda v Norsku V Norsku bezesporu nejznámější česká značka Škoda má pro rok 2017 cíl zvýšit prodej aut meziročně o 10 %. Po norských silnicích dnes jezdí přes 80 tisíc škodovek. Až se v nabídce značky objeví modely na hybridní pohon, stanou se v Norsku hitem.

Dne 22. února 2017 navštívili velvyslanec ČR v Norsku Jaroslav Knot a jeho zástupce Josef Smyček divizi Škoda v norské importní firmě Harald A. Møller. Firemní šéf divize Škoda Thomas Meiner a ředitel pro marketing značky Škoda v Norsku Thomas Mietinen představili více než solidní postavení české automobilky v Norsku.

Firma v Norsku za rok 2016 prodala 7 774 škodovek: značka Škoda je 6. nejprodávanější v Norsku s tržním podílem 5,3 %. Nejžádanější v sortimentu byla Octavia; jde současně o jediný model v žebříčku 10 nejprodávanějších aut v Norsku, který není na elektrický nebo hybridní pohon.

Značka Škoda je v Norsku nejúspěšnější v segmentu bohatě vybavených robustních rodinných vozů pro náročný terén a sportovně laděnou jízdu. Ambicí norské divize Škoda pro rok 2017 je prodat 8 600 vozů též díky průlomovému modelu Kodiaq, na který ještě před zahájením dodávek do Norska firma evidovala přes tisíc pevných objednávek.

V Norsku je poměrně velký podíl bezemisních vozů: po norských silnicích jezdí přes 135 000 osobních aut na elektrický nebo hybridní pohon. Jakmile do tohoto segmentu vstoupí i značka Škoda, stane se dle hlavního dovozce v Norsku hitem.

Velvyslanectví ČR v Oslu se bude nadále podílet na propagaci značky Škoda v Norsku: naposled v červnu 2015 se právě v prostorách ambasády konala norská premiéra modelu Superb.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Oslu (Norsko). Autor: Josef Smyček, zástupce velvyslance.

Tisknout Vaše hodnocení:

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek