V Itálii roste význam private label

29. 1. 2013

  • Země: Itálie
  • Datum zveřejnění: 28.01.2013
  • Zdroj: Beverfood

ilustrační obrázekV roce 2012 prodej výrobků pod značkou distributora vzrostl o 7,3 % oproti předchozímu roku, dosáhl tak podílu na trhu ve výši 18 % z celkového počtu prodejů. Nejvíce roste prodej v segmentu premium a nízká cena, jejichž prodeje zaznamenaly markantní nárůst jak v objemu, tak v hodnotě. Segment premium private label zvýšil prodeje, co se týče objemu zboží o 3,8 % a co se týče hodnoty o 5,6 %. Segment nízká cena zvýšil prodeje, co se týče objemu zboží o 9,2 % a co se týče hodnoty o 6,4 %.

Zatímco v minulosti byly vlastní značky distributora vnímány pouze jako příležitost k úspoře finálního klienta, dnes si Italové uvědomili, že i private label splňuje vysoké standardy a bezpečnost výrobku.

Z 92 % jsou výrobci private label italské společnosti, které prostřednictvím vztahu s velkou distribucí (potravinářskými řetězci) mají možnost optimalizovat své výrobní procesy. 78 % italských výrobců private label jsou malé a střední podniky, které mají díky vztahu s velkou distribucí přístup k domácímu i zahraničnímu trhu.

Zpracoval kolektiv pracovníků obchodní mise MPO v Miláně.

 

 

 

 

Tisknout Vaše hodnocení: