V Itálii se v druhém po sobě jdoucím roce prodalo více jízdních kol než automobilů

24. 7. 2013

  • Země: Itálie
  • Datum zveřejnění: 24.07.2013
  • Zdroj: La Repubblica

Ilustrační obrázekV roce 2012 se v Itálii prodalo 1.606.014 jízdních kol, což představuje pokles o 8,2 % oproti roku 2011. Jedná se o negativní trend způsobený ekonomickou krizí, je ale podstatně nižší než ten, zaznamenaný u prodejů automobilů a motocyklů. Také výroba jízdních kol se snížila (-9,8 % na 2.190.075 kusů), zatímco u součástí a náhradních dílů k bicyklům registruje Itálie pozitivní trend. Itálie je stále světovou velmocí ve výrobě jízdních kol, v celé zemi se zabývá výrobou tohoto dopravního prostředku 250 firem. Celkem obchodní bilance (tedy rozdíl mezi vývozem a dovozem) sektoru jízdních kol a dílů skončila v roce 2012 aktivem 161 milionů euro, což znamená +4,5 % oproti loňskému roku.

Dle studie zadané ANCMA (národní asociace kol a motocyklů) vévodí prodejům horská kola (30 %), následují treková kola a city bike (32 %), dále dětská kola (18 %) a závodní kola (7 %). Klasická jízdní kola zaujímají 10 % podíl v celkových prodejích, zatímco elektrická kola 3 %.

Studie také hovoří o obchodních kanálech, ve kterých se jízdní kola nejvíce nakupují a identifikuje tři hlavní distribuční sítě: řetězce hypermarketů (30 %), specializované supermarkety (30 %) a specializovaní prodejci (40 %). Obrat daných distribučních kanálů je rozdělen následovně: 18 %, 28 % a 54 %. Co se týče geografické analýzy prodeje jízdních kol, vévodí prodejům severovýchod země, a to i přes to, že je zde nejméně obyvatel ve srovnání s jinými oblastmi apeninského poloostrova. Konkrétně se nejvíce jízdních kol prodá v regionech Veneto a Emilia Romagna, které patří mezi regiony nejlépe vybavené (infrastruktura, zařízení) na cyklisty.

Dle slov prezidenta asociace ANCMA vstupují na trh noví kupující. Z tohoto důvodu se zrodil projekt Bike Academy, který se zaměřuje na školení obchodníků a pracovníků v dodavatelském řetězci tak, aby byli schopni reagovat s větším povědomím na potřeby nových klientů, kteří se poprvé přibližují světu o dvou kolech.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraničního zastoupení MPO v Miláně.

 

 

 

Tisknout Vaše hodnocení: