V Kolíně vytiskli pro Nigérii už 100 milionů pivních etiket

13. 7. 2016 | Zdroj: BusinessInfo.cz

OTK Group Kolín dodává etikety největší nigerijské pivovarnické společnosti. A odbyt může výrazně růst. Průměrný Nigerijec vypije zatím jen devět litrů piva za rok, což je hluboko pod spotřebou jiných afrických trhů.

Roste počet obyvatel a mohla by výrazně růst i spotřeba piva. V tom tkví atraktivita Nigérie nejen pro pivovary, ale i pro tiskárny. „Nigérie má přes 180 milionů obyvatel a spotřebu pouhých devět litrů piva na osobu za rok. V porovnání se spotřebou například 64 litrů v Angole nebo 58 litrů v Jihoafrické republice tak mají pivovarnické skupiny v tomto regionu velké možnosti růstu. A výrobci etiket také," říká generální ředitel společnosti OTK Group Petr Jašek.

Společnost proto vyslala svého zástupce i na letošní obchodní misi do západní Afriky, byť tam již firma úspěšně působí. „V Nigérii již jednoho obchodního partnera máme. Pro největší nigerijskou pivovarnickou skupinu Nigerian Breweries ze skupiny Heineken jsme vyrobili již téměř 100 milionů etiket. Mise nám umožnila osobní jednání se zákazníkem v širším složení a dala možnost vyřešit spoustu otevřených záležitostí," komentuje přínos mise Petr Jašek.

Firma věří, že nejlidnatější africká země skýtá ještě další příležitosti. „OTK Group je schopná nabídnout svým zákazníkům kvalitní etikety tištěné jak ofsetovou technologií, tak i vysoce výkonným hlubotiskem a dokončující zpracování s kapacitou přesahující až 10 miliard etiket za rok," uvádí Petr Jašek.

Pozitivem je podle něj i to, že v nigerijské ekonomice nyní probíhají reformy, které by měly odstranit některé bariéry. „Obchody v této části světa je nutné mít dobře zajištěny. Nutností je předplatba, akreditiv a podobně. Klienti také mají problém s konverzí místní měny na dolary. Ale to se snad s postupujícími změnami, které iniciuje nový prezident od svého nástupu do funkce v roce 2015, zlepší," věří Petr Jašek

Tiskárny OTK Group

Tisk má v Kolíně tradici už od osmdesátých let 19. století. Za Rakouska-Uherska, za první republiky i za poválečného Československa se tu tradičně tiskly kalendáře a knihy, později i samolepky, tiskopisy nebo hrací karty. V éře po roce 1989 investovaly tiskárny do nových strojů a také do rozšíření podniku. Dnes mimo jiné do skupiny spadají i provozy v Hořovicích nebo obchodní zastoupení v Rusku a na Ukrajině. Roční tržby celé skupiny přesahují miliardu korun ročně.


Převzato z časopisu E15 Český export, přílohy divize Euro E15, vycházející ve spolupráci s Ministerstvem zahraničních věcí ČR a agenturou CzechTrade. Autor článku: Tomáš Stingl. Foto: OTK Group.

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek