V maloobchodě nastal investiční boom, potvrdil veletrh EuroShop v německém Düsseldorfu

31. 3. 2017 | Zdroj: Ministerstvo zahraničních věcí (MZV)

motiv článku - V maloobchodě nastal investiční boom, potvrdil veletrh EuroShop v německém Düsseldorfu Digitalizace, Omnichannel neboli multikanálový marketing a emocionalizace nákupního zážitku jsou hlavními pilíři současných maloobchodníků, jak si získat zákazníka. Ukázal to i veletrh EuroShop 2017, který se v březnu konal v Düsseldorfu a byl nejúspěšnějším ročníkem ve své 50leté historii. Mezi 2368 vystavovateli ze 61 zemí světa byly i dvě české firmy.

American Security spol. s r.o., rodinná firma působí již 17 let v oblasti prevence krádeží v obchodech. Je významným dodavatelem radiofrekvenčních a akusticko-magnetických systémů na ochranu zboží, rovněž systémů detekce kovu a magnetu. Díky důmyslným softwarovým řešením nabízí společnost obchodníkům i např. počítání zákazníků. Firma Authentica s.r.o. s pobočkami nejen v České republice ale i v SRN a ve Švýcarsku, se od roku 2003 zabývá globálním retail marketingem. Zabývá se kompletním marketingem v místě prodeje, tzv. POS, včetně výroby, dále in-store designem a nespočetnými dekoracemi.

Digitalizace a tedy i internetový obchod v současnosti pohání aktuální investice kamenných obchodů. Zákazník očekává na jedné straně nákupní zážitek v tradičním obchodě, který obchodníci podporují netradičními nákupními koncepty a prostředím samotného obchodu, a na druhé straně i doručení nákupu k domovním dveřím.

Právě z těchto důvodů klasické obchody budují paralelně vlastní internetové obchody, na kterých není zákazník omezen především často diskutovanou otevírací dobou. V obchodech samotných se čím dál tím více klade důraz na „Emoce pur“. Vyprávění tzv. obchodního příběhu stojí v mnoha konceptech v popředí. Architektura, design, osvětlení, použití moderních digitálních technologií má jedno společné, vzbudit zájem u zákazníka a doslova ho „nakopnout“ k nákupu.

Dle studie EHI Retail Institute (vědecký institut pro obchod) se připravenost a ochota v obchodě investovat téměř zdvojnásobila. Obchody výrazně investují do LED a chladících technologií. Úspora energie a stálost produktů jsou prioritou všech obchodníků.

Informace poskytnuta Generálním konzulátem České republiky v Düsseldorfu (Německo). Autor: Mgr. Robert Otepka, konzul.

Tisknout Vaše hodnocení:

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek