V Polsku vzniká více pracovních míst v centrech sdílených služeb než v Indii

11. 10. 2013

  • Země: Polsko
  • Datum zveřejnění: 10.10.2013
  • Zdroj: Velvyslanectví Polské republiky v Praze

ilustrační obrázekPolsko již není proslulé pouze poskytováním telefonních služeb v call centrech pro celou Evropu. Mnoho zahraničních koncernů vede v Polsku i účetnictví svých poboček sídlících po celém světě. Moderní centra sdílených služeb patří mezi nejlépe se rozvíjející obory polské ekonomiky.  V Polsku působí již 400 center sdílených služeb, ve kterých pracuje 110 tisíc osob.

Podle Polské agentury pro informace a zahraniční investice zaměstnanost v centrech sdílených služeb může do konce roku zaznamenat růst o 10 %. Jedná se o pracovní místa pro zaměstnance s vysokoškolským vzděláním.

Podle zprávy poradenské firmy CBRE je Polsko nejdynamičtějším trhem outsourcingových služeb v regionu a vznik nových center zaznamenává rychlejší růst než v Indii. Tato centra nevznikají pouze ve velkých aglomeracích, ale i v menších městech.

Podle expertů Polsko již neláká zahraniční koncerny pouze nízkými pracovními náklady. Tyto firmy svěřují outsourcingovým centrům stále složitější činnosti. Už se nejedná pouze o poměrně jednoduché telefonní služby, ale také o vedení účetnictví.

Dosud nejvíce center sdílených služeb vzniklo v Krakově, Varšavě a Trojměstí (Gdaňsk, Gdyně, Sopot). Podle odhadů Polské agentury pro informace a zahraniční investice by nová pracovní místa v tomto oboru měla vzniknout ve městech Štětín, Bialystok, Lublin a Řešov.

Zdroj: Velvyslanectví PR v Praze na základě www.biznes.onet.pl
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraničního zastoupení MPO ve Varšavě.

 

Tisknout Vaše hodnocení: