V Tokiu se uskutečnil první ročník Českého festivalu

4. 10. 2016 | Zdroj: Ministerstvo zahraničních věcí (MZV)

motiv článku - V Tokiu se uskutečnil první ročník Českého festivalu Ve dnech 28. září až 1. října 2016 se konal první ročník Českého festivalu v Japonsku. Cílem této akce bylo uceleně představit japonské veřejnosti české i dovozní firmy působící na zdejším trhu, prezentovat průřez českou kulturou a propagovat ČR jako turistickou destinaci.

Český festival se konal v samém centru Tokia, v prostorách budovy Kitte, která se nachází poblíž centrálního vlakového nádraží Tokyo Station a v blízkosti několika křižovatek tokijského metra. Datum zahájení festivalu bylo záměrně stanoveno na svátek Dne české státnosti. Akci slavnostně zahájil velvyslanec ČR v Japonsku Tomáš Dub za účasti několika poslanců japonského parlamentu a také starosty města Kjóta, které je partnerským městem Prahy. Orchestr dvanácti místních hudebníků, sestavený pro tuto událost, poté zahrál českou hymnu.

Po celé čtyři dny trvání festivalu měli jeho návštěvníci možnost sledovat program složený z prezentací firem, českých tradic, krátkých koncertů české klasické i lidové hudby přednesených japonskými hudebníky za aktivní podpory Českého centra Tokio, prezentací turistických destinací ČR i speciálních workshopů zaměřených na lidová řemesla i na produkty moderních technologií (ICT, nanotechnologie). Na deseti prodejních stáncích se také představily české firmy či dovozci českého zboží. Vybírat bylo možné z kosmetiky, hraček, českého křišťálu, piva a vína, knih, modrotiskového textilu a zájezdů do ČR.

Festivalu se aktivně zúčastnily následující firmy: Zoner Software, Elmarco, dovozce vín a piva P&M, dovozce vín Pštross, dovozce modrotisku Violka, dovozce Budvaru Ikon, firma Botanicus, prodejce českých hraček At armz, dovozce firmy Tonak Socueus, firma Petrof, dovozce výrobků firmy Preciosa a prodejce knih. Prezentovaly se rovněž výrobky potravinářských firem Semix a Ravy. Festival byl financován jak z příspěvku MZV v rámci PROPED, tak z příspěvku agentury CzechTourism, Ministerstva zemědělství ČR a byl podpořen Českou obchodní a průmyslovou komoru v Japonsku (CCCIJ).

Krátké video z festivalu lze shlédnout na webu ZÚ Tokio.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Tokiu (Japonsko). Autor: Marcel Sauer, obchodní rada.

Tisknout Vaše hodnocení:

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek