Velké banky v Estonsku odmítají karty s hesly pro online bankovnictví

31. 1. 2018

  • Země: EE - Estonsko
  • Datum zveřejnění: 29.01.2018

V Estonsku se Banka SEB rozhodla, po vzoru banky Swedbank, zrušit od začátku roku 2019 možnost přístupu do internetového bankovnictví pomocí karet s hesly.
 
Agenturu BNS o tomto kroku informovala v pondělí tisková mluvčí banky SEB Julia Piylmann, podle které banka ukončila od 1. prosince 2017 vydávání svým zákazníkům osobní karty s hesly, a od února 2018 je hodlá začít informovat o tom, že jejich stávající karty přestanou v krátké době fungovat.
 
„V současné době zůstávají karty s hesly v bance SEB jedním z prostředků identifikace zákazníka ke vstupu do internetového bankovnictví, ale pro každodenní transakce převodu peněz jsou na karty s kódy stanovené limity," přidal Piylmann.
 
SEB Bank plánuje pro své klienty organizovat plynulý přechod od karet s hesly k moderním prostředkům identifikace a celý předchozí rok věnoval informování o této skutečnosti klienty.
 
„Ve výsledku této kampaně přestaly být karty s kódy nejpopulárnějším způsobem identifikace, jakým byly ještě na počátku roku 2017. Počet jejich uživatelů se každý měsíc výrazně snižuje. V současnosti je těchto uživatelů v naší bance asi 95 000,“ dodal Piylmann.
 
V pondělí sdělila banka Swedbank, že od 1. února letošního roku ukončí vydávání karet s hesly k přihlášení do internetového bankovnictví. Stávající karty mohou být používány až do 1. února 2019.
 
Zdroj: BNS
Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Riga

Souborové přílohy

Tisknout Vaše hodnocení: