Vývoj trhu call center v Polsku

19. 9. 2012

  • Země: Polsko
  • Datum zveřejnění: 06.09.2012
  • Zdroj: Velvyslanectví Polské republiky v Praze

Globální společnosti v rámci úsporných opatření likvidují svá call centra, finanční, účetní nebo marketingová oddělení v západní Evropě a přenášejí je do Polska. V letošním roce takto učinila firma Bayer a výrobce šperků Pandora.


„Firmám se to vyplatí, protože pracovní náklady v Polsku jsou o 30 – 60 % nižší než na západě nebo severu Evropy," informoval jeden z předsedů společnosti Hewlett Packard. Poznamenal také, že místo několika centrál v 15 nebo 20 zemích tyto společnosti otevírají jednu - v Polsku.

Během nadcházejících měsíců vlastní centra v Polsku otevřou mj. finská společnost Metsa Group, americký holding WSN, technologický koncern Becton, Dickinson and Company a BNY Mellon. Každá z těchto firem zaměstná několik desítek až stovek Poláků.

Nábor nových zaměstnanců ohlásily firmy Infosys, HP, State Street, Sii nebo Fujitsu, které v Polsku již působí.

Mezinárodní firmy zaměstnávají v Polsku nejen účetní nebo finanční poradce, ale také obchodníky, odborníky na human resources, inženýry a manažery. Západní firmy svá centra otevírají ve městech, které jsou významnými akademickými středisky a zajišťují kvalifikovaný personál. Nejvíce těchto center je ve Varšavě a Poznani, kde převládají finanční a účetní obory, v Krakově (služby IT), Vroclavi a Trojměstě (výzkum a vývoj) a také v Katovicích (zákaznické služby, řízení lidských zdrojů). Stále větší rozvoj zaznamenává město Lodž, kde vznikají centra s různým zaměřením. Těchto center je v celém Polsku nyní 337.

V letošním roce v moderních centrech obchodních služeb v Polsku vznikne cca 20 tis. nových pracovních míst. To znamená, že koncem roku 2012 jejich počet přesáhne 105 tis., tj. pouze o 55 tis. méně než v automobilovém odvětví.

Zpracovala kancelář zahranční sítě MPO ve Varšavě na základě zprávy portálu Gazeta Prawna www.gazetaprawna.pl.

Tisknout Vaše hodnocení: