Vztahy Maroko-Afrika: Marocké společnosti dělají své zemi dobré jméno

4. 5. 2017

  • Země: MA - Maroko
  • Datum zveřejnění: 04.05.2017

374585728-120.jpgSpolečnosti hrají zásadní úlohu při zavádění nového paradigma v marocko-afrických vztazích. Role tzv. „národních šampionů“, tedy společností s největším vlivem v zahraničí je klíčová pro usnadnění vstupu na trh pro další společnosti. Nejvýznamnější roli zde hraje Attijariwafa, tedy největší marocká banka, která má své pobočky v mnoha afrických zemích a jejich počet stále roste.

Marocké společnosti jsou dnes v Africe vnímány jako rovnocenný partner. Tento přístup také pomáhá snáze překonávat kulturní odlišnosti, usnadňovat dialog či vyjednávání a zároveň uskutečnění životaschopných projektů. „Made in Morocc“ je vnímám v Africe velice pozitivně, ve frankofonní části dosahuje až 76 %.

Vypracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Maroku
Zdroj: L'Economiste

Souborové přílohy

Tisknout Vaše hodnocení: