Za rok vzrostl počet zaměstnaných dam na úklid z nuly na 200

22. 7. 2016 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Propojili úklid domácností s aplikacemi na chytrých telefonech. LidskáSíla.cz nezadržitelně roste.

Pokud muži musejí sami čelit závějím prachu a horám nevyžehleného prádla, zpravidla přemýšlejí, komu tento fant předat. V podobné situaci se ocitl jeden ze zakladatelů úklidové firmy LidskáSíla.cz Robert Vojáček, když jeho partnerka Michaela Somolová pracovala jako au pair v USA. Po několika Robertových neuspokojivých kontaktech s úklidovými agenturami se zrodil dynamicky se rozvíjející startup, který oba již rok provozují. Třetímspoluzakladatelem je IT ředitel Šimon Podlipský. Pražští a brněnští zákazníci si díky nim mohou přes internet objednat „dámu na úklid“ a online formulovat veškeré požadavky.

Služba se od jiných agentur liší i tím, že dámy jsou velmi slušně honorované. „Dáváme volnost a sílu lidem, kteří jsou v práci často vykořisťovaní, zneuznaní a zneužívaní, proto se také jmenujeme LidskáSíla,“ usmívá se Robert Vojáček. „Naše pečlivě vybírané dámy na úklid si vydělají férových 110 korun na hodinu. Navíc si mohou zvolit, který úklid přijmou, i lokalitu, kde budou uklízet. To vše je motivuje k práci,“ dodává.

Pár kroků v aplikaci

Celková image firmy působí důvěryhodně a lákavě i na zákazníky. „Jsem moc rád, že se nám podařilo, myslím jako prvním v Česku, v dobrém světle odpromovat nepopulární práci, jíž úklid domácnosti bezesporu je. Získali jsme tím nevídanou důvěru zákazníků. Jsme asi jediná úklidová firma, kde se platí platební kartou předem,“ upřesňuje pan Vojáček. „Objednávání úklidu domácnosti přes web i aplikaci dostupnou jak pro iOS, tak pro Android je výrazně jednodušší,“ vysvětluje Robert, „stále více lidí totiž využívá chytré telefony a tablety a my jim nabízíme možnost zařídit úklid v několika málo krocích. Mohou si zadat vše od data, hodiny a velikosti domácnosti po doplňující služby. Navíc lze aplikaci využít i ke komunikaci s námi a s dámou na úklid.“

Firma internet hojně využívá také k interní komunikaci a zábavě. Na blogu pravidelně volí dámu měsíce, na Facebooku běží uzavřený komunitní kanál Čest čistotě, pracovníci mají k dispozici online časopis LS Speciál. „Vyvinuli jsme i aplikaci pro dámy, aby měly přehled, kde a v kolik budou pracovat. Najdou tam všechny své úklidy, aplikace jim naplánuje trasu včetně spojů MHD. Podle ní se může rychle zorientovat i flexibilní SOS dáma na úklid, která zaskočí, když některá z pravidelných dam onemocní,“ vyjmenovává Robert výhody aplikace.

Někteří lidé si totiž soukromí chrání a oceňují minimální osobní komunikaci.
Nejraději využívají automatický formulář, jehož prostřednictvím předají zpětnou vazbu firmě.

Dámy čeká škola

První dámy na úklid hledali přes inzeráty a scházeli se s nimi po kavárnách. Během tří měsíců jich bylo deset, dnes mají sídlo v Karlíně, patnáct spolupracovníků, 180 dam na úklid v Praze a 20 v Brně. „Dámy ale hledáme stále. Školíme je, snažíme se je všemožně podporovat, zajímat se o ně a chovat se k nim s úctou, jsme prostě jeden tým,“ říká provozní ředitelka Michaela Somolová, „v něm je hodně zdravotních sester, dam nad 45 let, ale i maminky na mateřské, které ocení flexibilitu práce, slušný přivýdělek a komunitní akce pořádané firmou, mezi něž patří také společné cvičení jógy.“ Každou novou posilu týmu čeká osobní setkání a školicí program, který probíhá každý týden a zahrnuje jak úklid, tak komunikaci se zákazníkem a práci s firemním systémem.

Dámy chodí uklízet v slušivém tričku s firemním logem, ale bez kbelíku a koštěte. Zajištění potřebných pomůcek i čisticích prostředků je totiž vždy na zákazníkovi. Ten na internetových stránkách firmy najde seznam všeho, co je k úklidu jednotlivých místností nebo povrchů potřeba, případně se může poradit s pracovníky i přidělenou dámou. Firma poskytuje stoprocentní garanci a v případě nespokojenosti vrácení peněz.

„Zpětná vazba je důležitá pro všechny zúčastněné. Dámy a jejich výkon jsou hodnoceny po každém úklidu. Protože vstupujeme do soukromí klientů, je třeba dobře pochopit i jejich lidské potřeby. Někteří lidé si totiž soukromí chrání a oceňují minimální osobní komunikaci. Nejraději využívají automatický formulář, jehož prostřednictvím předají zpětnou vazbu firmě. My pak musíme vhodně sdělit dámě, jak by měla příště postupovat, aby úklid byl pro zákazníka komfortní i v osobní rovině. Sledujeme také hodnocení, která mohou lidé vidět na našem facebookovém profilu,“ líčí ředitelka Somolová.

Řemeslník na pár kliků

Občas se samozřejmě objeví reklamace, nějaký problém se najde zhruba u dvou procent úklidů. „Do nich však počítáme i takové situace, které vlastně ani reklamacemi nejsou,“ vysvětluje Michaela, „někdy příčina zákazníkovy nespokojenosti vychází z jeho nepřipravenosti na úklid. Například mnoho zákazníků má starý mop a je jasné, že vytření podlahy podle toho vypadá. Podobné reklamace jsou nejčastější, proto už řešíme způsob, jak levně a bez starostí dostat k zákazníkům také potřebné úklidové nástroje. Každopádně se snažíme z každé stížnosti poučit a chyby neopakovat.“

LidskáSíla.cz má smělé plány. Do konce roku by své služby ráda rozšířila po celém Česku a její zakladatelé pokukují i za hranice. Do dvou let plánují dosáhnout 100 tisíc úklidových hodin měsíčně po celé republice a ideálně přidat další služby, které pomohou českým domácnostem. „Například s řemeslníky má problém téměř každý a současné poptávkové služby nemají rádi poskytovatelé ani zákazníci. Proč to také není na pár kliků a hotovo?“ uvažuje Robert Vojáček nad další expanzí.

  • LidskáSíla.cz byla spuštěna v červnu 2015.
  • Dnes tým čítá 15 lidí, z toho 4 náboráře přijímající další dámy, 180 dam na úklid v Praze a 20 v Brně.
  • Firma měsíčně roste mezi 15 a 30 procenty.
  • Předvánoční úklid zajistil 43procentní růst.
  • Během léta 2016 chce LidskáSíla.cz expandovat do dalších českých měst.
  • Zhruba 2000 pravidelných zákazníků.
  • Odhadovaná hodnota LidskéSíly.cz je v polovině roku 2016 cca 110 milionů korun.


Převzato z časopisu Profit, autorka článku: Jana Šulistová

Tisknout Vaše hodnocení:

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek