Zahraniční společnosti v době krize nakupují MADE IN ITALY

24. 2. 2012

  • Země: Itálie
  • Datum zveřejnění: 07.02.2012
  • Zdroj: BEVERFOOD

V loňském roce přešlo do cizích rukou několik tradičních italských značek z potravinářského sektoru za více než 5 miliard eur.

Důsledkem je částečně krize, která usnadňuje akvizici, zaměřenou především na společnosti produkující tradiční produkty MADE IN ITALY z oblasti středomořské stravy (oleje, víno, rajčata, zeleninové konzervy, aj.). V rozmezí dvanácti měsíců roku 2011 z mapy italského vlastnictví zmizel i takový gigant jako je PARMALAT (většinovým valstníkem je francouzská společnost Lactalias).

Významné akvizice v zemědělsko-potravinářském sektoru v Itálii:

2012: akvizice společnosti AR ALIMENTARI (Neapolská konzervárna) společností Princes - součástí japonského gigantu Mitsubishi

2011: akvizice F.lli Gancia (spumante) oligarchou Rustamem Tarikovem (Rusko)

2011: získání kontrolního podílu ve společnosti Parmalat ze strany francouzské skupiny LACTALIAS, která již vlastní další italskou značku z potravinářského průmyslu Galbani

2011: akvizice společnosti Ruffino (vinařská společnost) ze strany americké skupiny USA Constellation Brand

Zpracovala zahraniční kancelář CzechTrade Milán.

 

Tisknout Vaše hodnocení: