Celodenní program přinese čtyři tematické okruhy, které připomenou největší úspěchy českého designu, objasní pojem průmyslový design a jeho přidanou hodnotu pro business, nabídnou věcné rady, jak postupovat při budování silné značky a důležitost vizuální identity firmy. Součástí každého bloku bude panelová diskuse s odborníky na dané téma.
Program:
10:00 Přivítání (registrace od 09:30)
- Úvodní slovo
Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade
Martin Wichterle, zakladatel AČPD
10:15 – 11:45 první blok přednášek
- Téma: Historie a úspěchy českého designu
Hlavní přednášející : Jan Press
Obsazení panelové diskuze: David Karásek, Eva Slunečková - Historii českého designu a jeho úspěchy představí Jan Press, ředitel Moravské galerie v Brně, pod jehož vedením vznikl v roce 2021 koncept Art Design Fashion, který nemá co do rozsahu a kvality v České republice obdoby.
- O své poznatky se na toto téma podělí i David Karásek, majitel značky mmcité, zabývající se vývojem a výrobou designových produktů do veřejného prostoru.
- K tomuto tématu nabídne svůj úhel pohledu také design novinářka, kurátorka a konzultantka Eva Slunečková, která spolupracuje s významnými hráči na trhu jako je např. ELLE, Estate, Dolce Vita či Forbes.cz
- Téma: Průmyslový design (kritická složka produktu)
Hlavní přednášející: Michal Froněk
Obsazení panelové diskuze: Martin Wichterle, Filip Dušek (Fleysen), Zuzana Ambrožová/Přemysl Kokeš (Amplla/Nebesys) - Průmyslový design jako kritická složka produktu je téma, které představí Michal Froněk. Jeho návrhy stojí za vzestupem klasických značek TON, Bomma, Kavalier Glass nebo Moser, které patří mezi nejlepší příklady transformace českého průmyslu po roce 1989.
- Na téma průmyslového designu promluví také Martin Wichterle, zakladatel AČPD, majitel skláren Bomma a Rückl a průmyslové společnosti Wikov.
11:45 – 12:15 Přestávka, občerstvení a prostor pro networking
12:15 – 14:00 druhý blok přednášek
- Téma: Firemní branding
Hlavní přednášející: Pavlína Louženská – zakladatelka platformy #HolkyzMarketingu a trendspotterky.com
Obsazení panelové diskuze: Klára Poliakov (Lasvit), Jan Suda (McCann), Jiří Karásek (Marvil) - Jak na firemní branding se dozvíte v rámci bloku, který moderuje Pavlína Louženská, zakladatelka platformy #HolkyzMarketingu, která má dnes přes 26 000 členek a ročně proškolí přes 3 000 marketérů.
- Pavlínu doplní další žena oboru, Klára Poliakov, marketingová ředitelka značky Lasvit.
- O své cenné poznatky se dále podělí Jan Suda, hlavní strategik agentury McCann a tvůrce ikonických reklam.
- Téma: Vizuál značky
Hlavní přednášející: Aleš Najbrt
Obsazení panelové diskuze: Veronika Rut Fullerová, Jan Jůza, Robert Haas - Vizuální identitě se ve svém bloku bude věnovat Aleš Najbrt, spoluzakladatel Studia Najbrt, které stojí za významnými značkami a vizuálními styly. Studio Najbrt je autorem řady filmových a divadelních plakátů, od roku 1995 navrhuje vizuální styl pro MFF Karlovy Vary.
- Mezi panelisty vystoupí také Robert Haas, který se pohybuje v reklamním světě již od 90. let a je spoluzakladatelem úspěšné reklamní agentury SYMBIO a zakladatelem inciativy Férový tendr.
- Svůj odborný příspěvěk do diskuze vloží také Jan Jůza, jež řídil marketing českých značek s mezinárodním působením jako jsou TON nebo mmcité.
- Diskuzi obohatí také designérka se specializací na branding a vizuální identity Veronika Rút Fullerová, jež spolupracuje se značkami jako Eta, Plzeňský Prazdroj a další.
- Aktivity CzechTrade
- Jan Kubata, ředitel sekce služeb pro exportéry a Zuzana Sedmerová, vedoucí Design Centra CzechTrade představí aktivity agentury CzechTrade, zaměřené na podporu průmyslového designu.
14:00 – 15:00 Prostor pro networking
Partnerem konference je Asociace českého průmyslového designu.
Více informací a možnost přihlášení
Kontaktní informace
Pořadatel/gestor
Bc. Ludková Stella-Lea / specialista exportního vzdělávání / stella.ludkova@czechtrade.cz / +420 224 907 534