Zdroj: CzechTrade

DESIGN PRO BUSINESS

Cenné zkušenosti významných osobností české designové a podnikatelské scény nabídne druhý ročník konference Design pro business.

Datum konání
08.06.2023
Typ akce
Konference
Země určení
Česká republika Česká republika
Místo konání
Ministerstvo průmyslu a obchodu, Na Františku 32, Praha 1
Oblasti podnikání
Další akce v kategoriích

Celodenní program přinese čtyři tematické okruhy, které připomenou největší úspěchy českého designu, objasní pojem průmyslový design a jeho přidanou hodnotu pro business, nabídnou věcné rady, jak postupovat při budování silné značky a důležitost vizuální identity firmy. Součástí každého bloku bude panelová diskuse s odborníky na dané téma.

Co a kdo vás čeká na konferenci DESIGN PRO BUSINESS?

10:00 Přivítání (registrace od 9.30 hodin)

  • Úvodní slovo
    David Müller, poradce Sekce EU a zahraničního obchodu MPO

    Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade
    Martin Wichterle, zakladatel AČPD

  • 10:15 – 11:45 první blok přednášek

Téma: Historie a úspěchy českého designu
Hlavní přednášející :
David Karásek – mmcité 
Obsazení panelové diskuze:
Michal Froněk (Olgoj Chorchoj), Eva Slunečková (Elle decoration), Michaela
Kádnerová
(Moravská
galerie v Brně)

Historii českého designu a jeho úspěchy představí David Karásek, majitel značky mmcité, zabývající se vývojem a výrobou designových produktů do veřejného prostoru.
K tomuto tématu nabídne svůj úhel pohledu také design novinářka, kurátorka a konzultantka Eva Slunečková, která spolupracuje s významnými hráči na trhu jako je např. ELLE, Estate, Dolce Vita či Forbes.cz. Dále v diskuzi vystoupí Michal Froněk, designér, architekt, profesor
a vedoucími ateliéru designu na UMPRUM a Michaela
Kadnerová
, která zastává pozici kurátorky Moravské galerii v Brně.
 

Téma: Průmyslový design (kritická složka produktu)
Hlavní přednášející:
Michal Froněk – spoluzakladatel
studia Olgoj Chorchoj

Obsazení panelové diskuze: Martin Wichterle (AČPD,
bomma)
Filip Dušek (Fleysen), Zuzana Ambrožová (Amplla/Nebesys)

Průmyslový design jako kritická složka produktu je téma, které představí Michal Froněk. Jeho návrhy stojí za vzestupem klasických značek TON, Bomma, Kavalier Glass nebo Moser, které patří mezi nejlepší příklady transformace českého průmyslu po roce 1989.

Na téma průmyslového designu promluví také Martin Wichterle, zakladatel AČPD, majitel skláren Bomma a Rückl a průmyslové společnosti Wikov.

11:45 – 12:15 Přestávka, občerstvení a  prostor pro
networking

  • 12:15 – 14:00 druhý blok přednášek

Téma: Firemní branding
Hlavní přednášející:
Pavlína Louženská – zakladatelka platformy #HolkyzMarketingu a trendspotterky.com
Obsazení panelové diskuze:
Klára Poliakov (Lasvit), Jan Suda (McCann), Jiří Karásek (Marvil)

Jak na firemní branding se dozvíte v rámci bloku, který moderuje Pavlína Louženská, zakladatelka platformy #HolkyzMarketingu, která má dnes přes 26 000 členek a ročně proškolí přes 3 000 marketérů.
Pavlínu doplní další žena
oboru, Klára Poliakov, marketingová
ředitelka značky Lasvit.
O své cenné poznatky se dále podělí Jan Suda, hlavní strategik agentury
McCann a tvůrce ikonických reklam.

Téma: Vizuál značky

Hlavní přednášející:
Aleš Najbrt – zakladatel
studia Najbrt
 
Obsazení panelové diskuze: Veronika Rút Fullerová, Jan Jůza (mmcité), Robert Haas (symbio), Milan Šemelák (Stage on Mars)

Vizuální identitě se ve svém bloku bude věnovat Aleš Najbrt, spoluzakladatel Studia Najbrt, které stojí za významnými značkami a vizuálními styly. Studio Najbrt je autorem řady filmových a divadelních plakátů, od roku 1995 navrhuje vizuální styl pro MFF Karlovy Vary.
Mezi panelisty vystoupí také Robert Haas, který se pohybuje v reklamním světě již od 90. let a je spoluzakladatelem úspěšné reklamní agentury SYMBIO a zakladatelem inciativy Férový tendr. 
Svůj odborný příspěvěk do diskuze vloží také Jan Jůza, jež řídil marketing českých značek s mezinárodním působením jako jsou TON nebo mmcité. Diskuzi obohatí také designérka se specializací na branding a vizuální identity Veronika Rút Fullerová, jež spolupracuje se značkami jako Eta, Plzeňský Prazdroj a další. Dále
se diskuze zúčastní Milan Šemelák, tvůrce strategických identit a narativů, který
pracoval v CEE, UK, Asii či USA se stovkami značek všech možných velikostí.

Aktivity CzechTrade

Jan Kubata, ředitel sekce služeb pro exportéry a Zuzana Sedmerová, vedoucí Design Centra CzechTrade představí aktivity agentury CzechTrade, zaměřené na podporu průmyslového designu.


14:00 – 15:00 Prostor pro networking


Partnerem konference je Asociace českého průmyslového designu.
CTDesignCentrumCT CZCMYK (2).jpgEV.JPG

Více informací a možnost přihlášení: https://www.czechtrade.cz/getdoc/2239eae4-604e-49be-bdc3-eefb77ddb706.

Kontaktní informace

Pořadatel/gestor
Bc. Ludková Stella-Lea / specialista exportního vzdělávání / stella.ludkova@czechtrade.cz / +420 224 907 534

Doporučujeme