CzechTrade

DESIGN PRO BUSINESS 2025

ZVEME VÁS NA 4. ROČNÍK KONFERENCE DESIGN PRO BUSINESS

13
úterý
kvě
2025
Typ akce: Konference Místo konání: Technologické centrum UMPRUM, Mikulandská 134/5, Praha 1 Země určení: Česká republikaČeská republika
Kategorie akce
Témata: Oblasti podnikání:
Další akce v kategoriích

Jak mohou moderní technologie a inovace v designu
ovlivnit úspěch firem? Chcete zjistit, jak velké průmyslové firmy budují
designérské týmy? Jak může redesign produktů otevřít dveře na nové trhy? A jak
se z vize stává úspěšná strategie, která přináší reálné obchodní výsledky?

Design se stává klíčovým faktorem v úspěchu firem na globálních trzích. Ovlivňuje
nejen vizuální podobu produktů, ale také jejich funkčnost, udržitelnost,
výrobní procesy a celkovou obchodní strategii.

Přijďte se inspirovat na konferenci DESIGN PRO BUSINESS,
kterou pro vás připravilo Design Centrum CzechTrade a Exportní vzdělávání.
Společně s předními odborníky z oblasti průmyslového designu, marketingu a
podnikání vám představíme konkrétní případové studie, úspěšné strategie a
nejnovější trendy, které formují svět designu a jeho propojení s byznysem.

PROGRAM

9:30 – 10:00   Registrace

10:00 – 10:20   Úvodní slovo

  • David Müller – vrchní ředitel sekce EU a zahraničního obchodu, Ministerstvo průmyslu a obchodu
  • Radomil Doležal – generální ředitel CzechTrade
  • Zuzana Sedmerová – vedoucí oddělení Design Centra
    CzechTrade

 

10:20 – 12:00   DOPOLEDNÍ BLOK PŘEDNÁŠEK 

Jak vznikl designérský tým ve Škoda Transportation a proč
je klíčový?

Tomáš Chludil – vedoucí průmyslového designu Škoda
Group

  • Jaký význam má in-house designérský tým v průmyslové firmě?
  • Jak probíhá proces tvorby designu dopravních prostředků od první skici až po
    výrobu?
  • Jaké jsou hlavní výzvy při spolupráci designérů s inženýry a dalšími
    specialisty?
  • Jaké trendy a inovace ovlivní budoucnost veřejné dopravy?

Škoda Transportation je jednou z mála firem v ČR, která si
udržuje vlastní tým průmyslových designérů. Jak tento tým vznikl a jaké jsou
jeho hlavní úkoly? Tomáš Chludil, vedoucí průmyslového designu Škoda Group,
představí proces navrhování tramvají, metra a dalších dopravních prostředků,
jejich technologické inovace a strategické směřování firmy v oblasti designu.

Design jako vstupenka na nový trh – případová studie MZ
Liberec a Divan Design

Ivan Dlabač – zakladatel a hlavní designér studia
Divan Design
Marek Matěják – ředitel společnosti MZ Liberec
Jan Šeberka – manažer projektu ve společnosti MZ Liberec

  • Jak může redesign radikálně změnit vnímání značky?
  • Jak probíhá spolupráce mezi designovým studiem a výrobní firmou?
  • Jaké dopady měl redesign produktové řady MZ Liberec na prodeje a mezinárodní
    expanzi?

MZ Liberec je úspěšným výrobcem zdravotnického vybavení,
jehož produkty jsou exportovány do více než 60 zemí světa. Ve spolupráci se
studiem Divan Design prošla značka výraznou změnou – od nové vizuální identity
až po přepracování celé produktové řady. Ivan Dlabač představí konkrétní kroky
této transformace a ukáže, jak může design ovlivnit nejen estetiku produktů, ale
i obchodní model a marketingové strategie firmy.

12:00 – 12:30   Přestávka na networking a občerstvení 

12:30 – 14:00   ODPOLEDNÍ BLOK PŘEDNÁŠEK 

Panel AČPD – Od vize k přidané hodnotě: příběhy úspěšných
strategií

Jak se rodí úspěšné produkty s mezinárodním dosahem? Panelová diskuse představitelů Asociace českého průmyslového designu se zaměří na klíčové momenty při budování značky s globálními ambicemi, propojení kreativní vize s byznysovou strategií a efektivní spolupráci mezi designéry, výrobci a obchodníky. Otevře také témata výběru správného designéra, sladění s firemní vizí a potenciálních třecích ploch mezi designérem a podnikatelem. Zaměří se také na roli sdílení zkušeností a podpory v rámci asociace při cestě k úspěchu.

Přednášející:

Michal Froněk – designér, architekt, spoluzakladatel
studia Olgoj Chorchoj
Kateřina Kadlecová – majitelka společnosti USSPA, výrobce
prémiových vířivek a swim spa
David Karásek – designér a majitel společnosti mmcité, výrobce
městského mobiliáře pro světové metropole
Pavel Kollárovits – spolumajitel firmy Todus, výrobce luxusního
outdoorového nábytku
Patrik Kreysa – spolumajitel firmy Ravak, která dlouhodobě
spolupracuje s designéry na inovacích sanitární techniky

Moderátor: Martin Wichterle – majitel značek BOMMA a Rückl

Po individuálních prezentacích jednotlivých hostů bude
následovat diskuse na klíčová témata:

  • Jaké výzvy a milníky provázejí cestu firmy či produktu k úspěchu?
  • Jak vybrat správného
    kreativce a sladit ho s firemní vizí?
  • Jak probíhá spolupráce mezi designérem a
    podnikatelem a kde mohou vznikat třecí plochy?
  • Jak může sdílení zkušeností v rámci Asociace českého průmyslového
    designu pomoci firmám a produktům k úspěchu?

Po diskusi bude prostor pro dotazy z publika.

14:00 – 14:30   Prostor pro networking


Konference je primárně určena zástupcům firem, kteří využívají průmyslový design ve svých inovačních strategiích nebo o této klíčové konkurenční výhodě teprve uvažují. Cenné informace zde naleznou také ti, kteří možnosti nabízené umělou inteligencí využívají nebo je mohou potenciálně využívat v rámci svých inovací v budoucnu.

V souladu s právní úpravou o ochraně osobních údajů si vás dovolujeme upozornit, že z akce budou pořizovány fotografie. Použijeme je na webu agentury, v profilech CzechTrade na sociálních sítích, v tiskových zprávách z akce apod. Snímky a krátká videa budou mít pouze ilustrační charakter, bez identifikace zachycených osob.

Partnery konference jsou Asociace českého průmyslového designu a Vysoká škola uměleckoprůmyslová. 

A-CPD barva logo.jpg       UMPRUM LOGO.JPG ct_Design_Centrum_CZ_RGB_L.jpg

Více informací a možnost přihlášení: https://www.czechtrade.cz/getdoc/06aa5ddb-a256-469e-a4ed-8d38920fcb07.

Kontaktní informace

Pořadatel/gestor
Ing. Brávková Františka / specialista exportního vzdělávání / frantiska.bravkova@czechtrade.cz / +420 224 907 534

Doporučujeme