DESIGN PRO BUSINESS

Odborná konference DESIGN PRO BUSINESS je určena všem českým výrobcům bez konkrétního zaměření sortimentu, pro malé, střední i větší podniky. Jejím cílem je zefektivnění a implementace designu do procesů, tedy řešení design managementu. Nepůjde však o teoreticky koncipované přednášky, ale o praktické rady, poznatky a předání zkušeností. Design bude skloňovaný z pohledu produktu, vývoje, trendů, vizuální identity i fotografie.

Datum konání
12.05.2022
Typ akce
Konference
Země určení
Česká republika Česká republika
Místo konání
Ministerstvo průmyslu a obchodu, Na Františku 32, Praha 1
Oblasti podnikání
Další akce v kategoriích

Co a kdo vás čeká na konferenci DESIGN PRO BUSINESS?

10:00 Přivítání (registrace od 9.30 hodin)
Úvodní slovo náměstka ministra průmyslu a obchodu Eduarda Muřického

  • 10:15 – 11:15 první blok přednášek

Iva Bastlová
Trendy sledujte, nikoli tupě následujte

Dozvíte se, proč a jak trendy sledovat, jak s nimi pracovat a jak je dále komunikovat klientům a médiím. Zjistíte, kde se trendy berou, kdo je určuje a zda je ke svému businessu vůbec potřebujete znát.

Jaroslav Juřica
Designér: Spasitel či zkáza firmy?

Produktový designér ve stojatých vodách výrobní společnosti, která chce změnu, protože chce, musí nebo proto, že to jen frčí? Jak se naladit na design, abyste si na konci neřekli otřepané, „to bych vymyslel taky!“ A proč vám designér může pomoci (i k bankrotu).

Veronika Loušová
Ve víru schvalovacího procesu

Ve firmě rozhoduje o podobě produktu často více lidí z různých pozic. Dosud se na ekonomickém a výrobním směřování možná hladce shodli, ale budoucí design v nich překvapivě vyvolává názorovou neshodu. Není to vůbec překvapivé. Najmutí designéra by měla předcházet i strategie komunikace a pevné rozdělení zodpovědnosti mezi tyto osoby. Nejen marketingové vize, vůle firmy ve změnu technologie a finanční plány totiž ovlivňují finální produkt. Při zmatené komunikaci ve schvalovacím procesu je finální návrh odrazem komunikačního rozkolu.

Ludvika Kanická
Jak poznáme ikony designu?

Proč jsou některé produkty úspěšné řadu let a jiné nikoliv. Jaké to vlastně jsou? Je potřeba nový design nebo stačí re-design? Odpovědi najdete při rešerši těch opravdových ikon, které si na přednášce ukážeme.

11:15 – 11:45 Přestávka, občerstvení

  • 11:45 – 12:45 druhý blok přednášek

Sara Szökeová
Hledej rozdíl: design, design management a inovace

Tři pojmy, které se častou pletou, mají víc společného, než by se na první pohled mohlo zdát. Jak souvisí design s inovacemi? Jak inovace řídit? A kde všude v inovačním procesu nalezneme design management? Jak se inovace šíří a jak zákazníci přijímají změny? Podívejte se na téma inovací zblízka a jednou provždy zjistěte, že inovace i design a jeho řízení jdou ruku v ruce, ale jsou každý trochu jiným pojmem!

Petr Paksi
Design a vizualizace jako prodejní nástroj

Žijeme v době vizuální a tak je nezbytné prezentovat produkty pomocí obrazového materiálu. Musí to být vždy fotka nebo „stačí“ kvalitní fotorealistická vizualizace? Proč jich máme v databázi tolik, co nám to jako výrobci přináší a jak je používáme?

Milan Kabelka
Produktová fotografie je výkladní skříň vašeho businessu

Přednáška se zaměřuje na sílu kvalitních produktových vizuálů v online světě. 
Dále se dozvíte, jaké jsou typy produktových fotografií, jaké je jejich užití a význam v různých odvětvích online prezentace.

Vít Rýznar
Zachraňte to vizuálem

Logo a vizuální identita celé společnosti musí být v souladu s produkty, aby se docílilo vytyčených cílů a došlo k oslovení dané cílové skupinu. Proč a jak to zařídit? A jak správně produkt pojmenovat? Jaká kritéria zohlednit?

12:45 – 13:15 Přestávka, občerstvení

  • 13:15 – 15:00 třetí blok přednášek

Michal Richtr
Designem k prosperitě

Znáte projekt Design& Prosperita? Ten monitoruje české firmy, kdy investice do designu a dlouhodobá spolupráce s designéry měly vliv na konkurenceschopnost a úspěšné hospodářské výsledky. Kvalitní design totiž dokáže být strategickým nástrojem k dosažení pozitivních ekonomických výsledků.

Jan Čapek
Kolik stojí design?

Všechny zajímá, kolik stojí design – tedy služba designéra. Honorář však nevychází z tabulek, ale ze zadání, velkosti projektu a profesionalitě designéra. Jak designéra vybrat, jak rozfázovat projekt a jaký si připravit rozpočet?

Jan Činčera
Postřehy obalového designera z vlastní praxe

Kvalitní obal se skládá z několika důležitých složek, které by měly tvořit vyvážený celek. Jsou-li výběr konstrukce obalu, výtvarné řešení, nejvhodnější materiál a dokonalé provedení v rovnováze, výsledkem je dokonale fungující obal!

Zuzana Sedmerová
Design Centrum

Akce Design Centra CzechTrade je určena pro české výrobce, exportéry, produktové designéry. 

CTDesignCentrumCT CZCMYK (2).jpg

Více informací a možnost přihlášení: https://www.czechtrade.cz/getdoc/34c66946-58ff-47d0-a73d-ef8479ff853e.

Kontaktní informace

Pořadatel/gestor
Mgr. Dostálová Monika / Vedoucí Exportního vzdělávání / monika.dostalova@czechtrade.cz / +420224907532