Zdroj: CzechTrade

Americké společnosti plánují expandovat do Číny

Vzhledem k otevření Číny a růstu HDP plánují americké společnosti expandovat na tamní trh.

Řada velkých amerických společností, od rychlého občerstvení po špičkovou módu, uvedla, že plánují pokračovat v rozšiřování svého podnikání v Číně, neboť mají optimistické vyhlídky k dlouhodobému růstu čínské ekonomiky a potenciálu jejího obrovského spotřebitelského trhu.

Ilustrační fotografie

Vloni otevřel McDonald’s v Číně 700 nových poboček. Tento přední globální maloobchodní prodejce potravin plánuje letos otevřít dalších 900, což je více než dvojnásobek počtu, který plánuje přidat v USA.

Počet obchodů kávového giganta Starbucks se má na čínské pevnině do roku 2025 zvýšit na 9000, což poskytne 35 000 nových pracovních míst.

Trend bude vyrobit s méně materiálem více, říká spolumajitel společnosti Beneš a Lát

Mateřská společnost Coach, Tapestry, také prohlubuje svou expanzi v Číně. Společnost vyčlenila 325 milionů dolarů na kapitálové a softwarové výdaje a zhruba polovina půjde do nových obchodů a renovací v Číně.

Společnost Tyson Foods, zabývající se výrobou baleného masa, uvedla, že letos bude spuštěno šest nových závodů, z nichž polovina bude v Číně. 

Zatímco trhy se obávají zpomalení západních ekonomik, ekonomové očekávají, že čínský růst zrychlí. Americká společnost Goldman Sachs minulý měsíc zvýšila prognózu růstu čínské ekonomiky v roce 2023 na 5,5 procenta z dřívějších 5,2 procenta.

Zpracoval kolektiv kanceláře CzechTrade v Číně (Šanghaj).
Zdroj: CGTN

• Oblasti podnikání: Investice | Obchod | Ostatní | Potravinářský průmysl
• Teritorium: Asie | Čína | Zahraničí