Podle zdrojů uvnitř Nissanu a Hondy je motivací k vytvoření společné holdingové společnosti snaha vybudovat novou globální automobilovou alianci, která by byla schopna konkurovat čínským a americkým výrobcům elektrických vozů.
Tento krok by navázal na dosavadní spolupráci druhé a třetí největší japonské automobilky, které již v březnu letošního roku oznámily zahájení studie proveditelnosti strategického partnerství v oblasti elektroaut a softwarových technologií, ke které se později v srpnu připojilo i Mitsubishi Motors.
ExportMag.cz: Startupy v USA? To není jen Silicon Valley
V srpnu se prezident Hondy Mibe Tošihiro sice ještě nechal slyšet, že kapitálové propojení zatím není předmětem jednání, zdá se však, že zhoršující se hospodářské výsledky obě automobilky vedly k přehodnocení postojů. Honda minulý měsíc snížila odhad čistého zisku pro aktuální fiskální rok, končící v březnu, na 950 miliard jenů (6,2 miliardy dolarů), což by znamenalo pokles o 14,2 % oproti předchozímu roku. Nissan v listopadu oznámil plán na zrušení 9000 pracovních míst a snížení globální výrobní kapacity o 20 %.