Během pandemie se v Kolumbii zvýšila konzumace bílého vína

Spotřeba bílého vína narostla o výrazných 35 %.

Dle výzkumu společnosti Grupo Éxito (provozovatel supermarketů v Latinské Americe) obyvatelé Kolumbie zvýšili svou spotřebu bílého vína o 35 % během roku 2020, který zužovala pandemie covidu-19. Nový trend v konzumaci bílého vína je dle skupiny dán změnou spotřebitelských zvyklostí, které se projevily po zavedení opatření, kdy Kolumbijci trávili více času doma, mimo restaurace a skupinová setkání. Spotřebitelé se rozhodli pro bílé víno, protože je lehké, příjemné a všestranné, navíc v porovnání s červeným vínem je bílé díky nižšímu alkoholu jemnější.

Mezi nejoblíbenější vína v zemi patří červená (60 %), bílá (18 %) a šumivá a růžová (dohromady 7 %). Podle prodejů společnosti Grupo Éxito tvoří 83 % nejprodávanějších bílých vín Sauvignon Blanc (39 %), Chardonnay (24 %), Verdejo (10 %) a Tempranillo Blanc (6 %). Nejvíce bílého vína se v zemi kupuje v Bogotě, Medellínu, Barranquille, Cartageně a Santa Martě. Trh dovozu vína dominantně ovládá Chile, dále databáze importů se za rok 2020 dováželo nejvíce vinných produktů kromě Chile také z Argentiny, Španělska, Francie a Itálie.

Trh vína v Kolumbii je však specifický tím, že ceny vín jsou v porovnání s ostatními zeměmi Latinské Ameriky značně vyšší. Jak uvádí Forbes, britský The Economist přičítá vyšší cenu vín především byrokratické zátěži (předložení nejméně osmi formulářů) a nákladné cestě, která je dána špatnému stavu silnic v zemi.

Nyní mezi 21. a 31. říjnem probíhá veletrh Expovinos pořádaný skupinou Éxito ve smíšené online a i fyzické formě. Ve virtuální části pak například budou moci posluchači vyslechnout akademické přednášky expertů z celého světa. Zájemci se mohou registrovat na následující stránce: www.expovinos.com.co.

Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Kolumbie.
Zdroje: portafolio.co; forbes.co; datasur.com

 

 




• Teritorium: Amerika | Kolumbie | Zahraničí