Dále stanovuje nová pravidla pro parkování a jízdu na kole a podporuje rozmanitost prostřednictvím genderově neutrálních dopravních značek. Navrhované změny čekají na schválení a plánované zavedení je na podzim 2025.
Reforma řeší 50 let starý předpis, upřednostňuje aktivní účastníky silničního provozu, jako jsou cyklisté a chodci. Federální ministr pro mobilitu Georges Gilkinet zdůrazňuje přizpůsobení se novým zvyklostem a zajištění vyváženého rozdělení veřejného prostoru. Navrhované změny se týkají různých účastníků silničního provozu.
ExportMag.cz: Olpran zkouší prorazit v Chile, z nějž roste ráj cyklistů
Pro chodce bude při parkování dvoukolových vozidel minimálně 1,5 metru volného průchodu a mezi jedoucími vozidly a chodci bude povinná minimální vzdálenost 1 metr (mimo zastavěné oblasti 1,5 metru).
Reformy povolují cyklistům ve věku do 11 let jízdu na kole po chodníku a nově definují velikost skupin se zvláštními ustanoveními. Cyklisté mohou předjíždět pomalu jedoucí vozidla. Požadavky na vybavení jsou zjednodušeny a standardizovány a cyklisté a elektrokola mohou odbočovat vlevo na určitá červená nebo oranžová světla.
U osobních automobilů se pokuta vztahuje na řidiče i dospělého spolujezdce, pokud není připoután bezpečnostním pásem. Za snížené viditelnosti je vyžadováno povinné používání světel, včetně dálkových a potkávacích světel. Pro motocykly bude nově platit dopravní značka C35 (zákaz předjíždění), v dopravních zácpách budou smět používat nouzový pruh a čekají je změny v pravidlech parkování.
Reforma rovněž podporuje rozmanitost a inkluzi díky genderově neutrálním dopravním značkám, zákazu parkování na hmatové dlažbě pro zrakově postižené a symbolům pro nákladní kolo a sdílená vozidla. Nové předpisy čekají na schválení Státní radou, jejich zavedení se očekává na podzim roku 2025.