Kolumbijské řeší rozšíření dopravní infrastruktury ve městě

Kancelář starostky představila výsledky studií na rozšíření projektu metra v hlavním městě.

Ačkoliv byla výstavba první linky nadzemní dráhy bogotského metra zahájena jen formálně a kvůli pandemii covid-19 se dokončení díla nejspíš o dlouhé měsíce zpozdí, radní hlavního města nelenili a na konci listopadu oficiálně představili výsledky studií pro výstavbu druhé linky. Podle výsledků analýzy je nejlepší alternativou pro expanzi městská oblast Suba, případně Usaquén nebo Engativá. Toto je ale pouze první krok v celém procesu. Aby mohla národní vláda spolufinancovat tento nový úsek metra v Bogotě, musí radnice vypracovat studie proveditelnosti a splnit další požadavky definované zákonem.

Bogota se dlouhodobě potýká s žalostnou dopravní situací, a proto je výstavba první linky metra jedním z nejdůležitějších projektů v rozvoji mobility jak pro město, tak pro samotné obyvatele. První linka je spolufinancována ze státního rozpočtu v celkové výši 70 % celkových nákladů na projekt (více než 16 bilionů pesos). K tomu náleží i investice přesahující čtyři biliony, které se vynaloží na rozšíření stávajících linek rychlých autobusů TransMilenio, které budou navazovat na stanice metra.

Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Kolumbie.
Zdroj: www.portafolio.co

Pravidelné novinky e-mailem