Město testovalo přechod na čistou energii v posledních měsících na pěti linkách, kdy k přepravě zhruba čtyř tisíců cestujících využilo služby čínské značky autobusu Higer. Výsledky považuje společnost Urbs, která spravuje systém veřejné dopravy, za uspokojivé a předpovídá uvedení první pravidelné linky elektrobusů na rok 2024.
Kromě autobusů chce společnost inovovat i zastávky, a to zavedením wi-fi či klimatizace. Stanice by měly sloužit jako odběrná místa pro dobíjení i dalších elektromobilů. Projekt počítá se solárními panely propojenými s energetickou společností Copel. Elektřinou tak bude možné zásobovat nejen zastávku, ale i okolní budovy.
V Curitibě byly již zavedeny platební metody debetní či kreditní kartou i bezkontaktně pomocí chytrých hodinek či telefonu. Změna se těšila pozitivnímu ohlasu. Podle průzkumu se tato platební metoda stala nejoblíbenější pro každého pátého cestujícího.
ExportMag: Světelný tunel nebo les ze skla. Česká svítidla září za mořem i v Arábii
Město Curitiba rozhodně není v autobusových inovacích žádným nováčkem. Společně s automobilkou Volvo vyvinulo na konci 20. století dvoukloubové autobusy a dopravní model bus rapid transit (BRT), který rovněž vznikl v tomto brazilském městě, a který dnes využívá na 186 měst po celém světě.