Brazilský spotřební průmysl vidí další měsíce optimističtěji

Vysoké skladové zásoby producentů v různých segmentech jsou na předpandemické úrovni, ale zůstává opatrnost z pohledu vývoje pandemie a ekonomiky.

Brazilské sektory obuvnictví a veškerého druhu oblečení, od společenského, volnočasového až po sportovní, byly druhou vlnou velmi zasaženy. Postupné otevírání kamenných obchodů v průběhu května a června, společně s nízkými teplotami na jihozápadě a jihu země, však pomohlo k oživení prodejů zimní kolekce.

Velmi pomohlo také obnovení státního příspěvku pro nízkopříjmové skupiny. Útraty v těchto sociálních vrstvách se pak podílely na růstu v segmentu jídla a nápojů a také v již výše zmíněném sektoru oblečení. Heineken Brasil však i tak zaznamenal 1% pokles prodejů v prvním trimestru. Zaměřoval se proto na skladový management, aby výše skladu odpovídala proměnlivé poptávce, která je momentálně velmi ovlivněna vývojem pandemie.

Přesto však spotřební průmysl vyhlíží do dalších měsíců s optimismem i přes riziko zvýšené inflace. Již v průběhu srpna bude oblíbený „Den otců“, který běžně dokáže zvýšit prodeje o 25 % až 30 % a ani v tomto roce nejsou očekávání nižší.

Zpracoval kolektiv pracovníků kanceláře CzechTrade Brazílie.
Zdroj: valor.globo.com




• Teritorium: Amerika | Brazílie | Zahraničí