Kosmetická společnost v Sao José dos Pinhais, Paraná prošla velkou digitální transformací. Mezi výrobními linkami na parfémy, krémy a oleje vybudovala místnost podobnou skleníku se stovkami japonských lilií, dovezených z vnitrozemí Sao Paula.
Květiny se udržují v klimatizované místnosti s teplotou 20 °C živé, ve vodních nádržích jen pár metrů od výrobní linky. Jejich okvětní lístky jsou sklízeny jeden po druhém, následně jsou skladovány v krabicích s rostlinným tukem tak, aby byla zachována co nejsilnější vůně květu. Z tuku je pak vytvořen esenciální olej, který je základem populární vůně řady parfémů Lily.
Boticário využívá nejmodernější technologie i při vývoji nových vůní. Software umělé inteligence pro dekódování vůní umožnil společnosti uvést na trh řadu parfémů v podstatě vyrobených počítači. Superpočítač s přezdívkou digitální nos využívá speciální algoritmy nejen ke katalogizaci vůní z továrny, ale rovněž pomáhá parfumérům vybrat co nejpříjemnější vůně.
Jihoameričané jsou posedlí krásou. Investují do ní navzdory krizi
Vzhledem k rychle měnícím se trendům a přáním zákazníků, vsadila společnost na marketing skrze influencery na sociálních sítích, s prodejem však pokračuje na tradičních místech, jako jsou lékárny a supermarkety. Do skupiny Boticário patří již sedm kosmetických značek, které mají na Instagramu celkem více než 60 milionů sledujících, a je tak v Brazílii největší základnou kosmetického průmyslu.
Společnost byla založena v roce 1977 jako lékárna. Vloni vykázala tržby v hodnotě 18,1 miliardy reálů, o 15 % vyšší než v předchozím roce. To i přes vysokou inflaci, u které jsou parfémy zbožím, které si zákazník během krize odpustí. Expanze v roce 2021 nebyla však ojedinělá, za devět let společnost zvýšila své tržby trojnásob, od roku 2014 zdvojnásobila počet produktů. Dnes je jich v nabídce více než 9600.