Brazílie, stejně jako ostatní státy světa, zavedla před několika lety obdobu evropského GDPR, které se v portugalštině uvádí pod zkratkou LGPD. Tento zákon vstoupil v platnost na konci roku 2018, přičemž v něm bylo uvedeno, že společnosti mají na změnu svých procesů přibližně 21 měsíců a plně tak začala být tato legislativa úřady vyžadována od 18. září 2020.
V období pandemie covidu-19 však orgány nebyly striktní na dodržování pravidel a kromě velkých nadnárodních firem, jako například v segmentu supermarketů společnost Carrefour, aplikaci zákona množství společností a obchodníků bralo na lehkou váhu.
V průběhu roku 2023 se však na dodržování této legislativy opět hledí přísněji. Aktuální záměr ANPD je zaměřit se více na řetězce lékáren, neboť právě v této oblasti dochází k častému sběru více informací od zákazníka, které mohou být klasifikovány jako choulostivé.
ExportMag.cz: V Německu zaujala hra pro nevidomé, ti se podílejí i na jejím vývoji
Jedná se například o biometrické údaje nebo údaje o zdravotním stavu, které některé lékárny prodávají poskytovatelům zdravotního pojištění a ti je využívají při sjednávání nových smluv pro klienty.
Aktivita ANPD, za pomoci brazilského institutu pro ochranu spotřebitele (Idec), je tak dalším důležitým krokem k důslednější ochraně osobních údajů v Brazílii.