Britský Arrival se zařadil mezi startupové jednorožce a chce stát u revoluce veřejné dopravy

Firma Arrival „zůstává při zemi“ a velmi dobře si uvědomuje, že městské cestování vzduchem je zatím díky složité legislativě a regulacím hudbou budoucnosti. Místo toho se snaží vyvolat revoluci v často velmi opomíjeném sektoru veřejné dopravy – autobusech. Nově překročila hodnota firmy miliardu dolarů a vkročila tak do elitního klubu startupových jednorožců, neboli unicorns.

Mezi největší dosavadní úspěchy firmy patří bezesporu připravovaná spolupráce s přepravní službou UPS, která to s přechodem na bezemisní flotilu myslí opravdu vážně. Důkazem je objednávka 10 tisíc elektrických dodávek právě od Arrival dosahujících hodnoty několika set milionů eur. Inovativní řešení elektro mobility zaujalo také jihokorejské automobilové giganty KIA a Hyundai, kteří společně do firmy zainvestovali již 100 milionů euro a v současné době využívají její revoluční „skateboardovou“ platformu jakožto hlavní stavební prvek pro své dodávky.

Kompletní dodávky a autobusy plánuje Arrival vyrábět v mikrotovárnách, které by se měly nacházet v blízké vzdálenosti větších měst a být produkovány v menších sériích podle přesných specifikací jednotlivých odběratelů. Tato flexibilita je možná právě díky speciální modulární platformě. Mikrotováren tohoto typu by mělo celosvětově do roku 2026 vyrůst až 1000.

Nově však Arrival navýšil své ambice a hodlá se pustit do boje s problémem městské dopravy a s ním spojeným znečištěním ovzduší. Před několika týdny společnost představila vlastní městský autobus, který je plně poháněn elektřinou. Mimo hlavního benefitu v podobě bezemisního provozu slibuje nový přírůstek také enormní množství sensorů a robustní softwarové řešení, které by mělo sloužit například k vyhodnocování efektivity tras a vytíženosti jednotlivých linek. Právě komplementární vývoj hardwaru a softwaru ve stylu amerického Applu by měl zajistit hladký běh všech systémů, ucelenou distribuční sít a jednotnou servisní podporu.

V současné chvíli probíhají prvotní jednání s možnými odběrateli, kteří by měli zájem elektrifikovat svou flotilu městských autobusů. Jelikož Arrival slibuje zvýšený komfort, jednodušší udržování čistoty a více prostoru pro cestující, načasování představení nového autobusu na období, kdy celý svět řeší optimalizaci veřejné dopravy po pandemii koronaviru je perfektní a mohlo by signifikantně zvýšit šance na úspěch projektu.

Londýnská kancelář CzechTrade již byla v minulosti s firmou Arrival v kontaktu a spolupracovala na několika projektech. Proto i v tomto případě věří, že Česká republika, jakožto tradičně velmi silný hráč v autobusovém sektoru, má šanci stát se partnerem Arrivalu a podílet se na kompletaci dodavatelského řetězce.

Zdroj: Autocar
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Londýn.




• Témata: Koronavirus svět
• Oblasti podnikání: Automobilový průmysl | Doprava, logistika
• Teritorium: Velká Británie